Zobrazit minimální záznam

Design of landing gear for racing airplane



dc.contributor.advisorBrabec Jiří
dc.contributor.authorKlára Osičková
dc.date.accessioned2020-09-04T23:42:31Z
dc.date.available2020-09-04T23:42:31Z
dc.date.issued2020-09-04
dc.identifierKOS-878589694405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/90420
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá návrhem hlavní části ostruhového podvozku rychlostního letounu. První část práce popisuje dříve vypracovaný geometrický návrh podvozku a vliv aerodynamických krytů podvozku na snížení aerodynamického odporu. V druhé části práce jsou vybrány jednotlivé součásti kola podvozku a vypracován postup výpočtu aerodynamického odporu působícího na podvozek. Také byl proveden výpočet zatížení podvozku, který umožnil předběžné dimenzování podvozkové nohy. V závěrečné části práce je pak na základě hmotového rozboru stanovena celková hmotnost podvozku.cze
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the proposal of the main part of a landing gear with a tailwheel of a racing airplane. The first part of the thesis describes a previously developed geometric proposal of the landing gear and the influence of aerodynamic covers of the landing gear on the reduction of the aerodynamic drag. In the second part of the thesis, components of a landing gear wheel are selected and a procedure for calculating the aerodynamic drag acting on the landing gear is developed. Calculation of the landing gear load was also performed, which allowed a preliminary sizing of the landing gear leg. In the final part of the thesis, the total weight of the landing gear is determined on the basis of mass analysis.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAerodynamický krytcze
dc.subjectAerodynamický odporcze
dc.subjectOstruhový podvozekcze
dc.subjectCFD výpočetcze
dc.subjectZatíženícze
dc.subjectAerodynamic Covereng
dc.subjectAerodynamic Drageng
dc.subjectLanding Gear with Tailwheeleng
dc.subjectCFD Calculationeng
dc.subjectLoadeng
dc.titleNávhr přistávacího zařízení rychlostního letounucze
dc.titleDesign of landing gear for racing airplaneeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeBarák Karel
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam