ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta architektury
  • ústav nauky o budovách
  • Diplomové práce - 15118
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta architektury
  • ústav nauky o budovách
  • Diplomové práce - 15118
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TRŽNICE

MARKET HALL

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Irina Krymouskay
Supervisor
Císler Ondřej
Opponent
Hašpica Adam
Field of study
Architektura
Study program
Architektura a urbanismus
Institutions assigning rank
ústav nauky o budovách
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tržnice vždy byly běžným typologickým prvkem občanské vybavenosti, který se ale z pražského prostředí s časem vytratil. Dnes stávající tržnice většinou už neplní svoji původní funkci a většího rozpětí nabývají dočasné stánky farmářských trhů, které se množí z důvodu velké poptávky kvalitních potravin. Snahou dané diplomové práce je vytvořit nové pojetí tržnice jako typologického prvku, která by byla nejenom pouze místem nakupování potravin, ale spíš estetickým a kulturním zážitkem.
 
Markets have always been an important part of public building typologies, but in Prague environment they are disappearing over the course of time. Currently, the existing market buildings no longer serve their original functions and are being replaced by temporary markets focusing on quality products, such as farmer's markets. This thesis attempts to create a new understanding of the market typology, which would be not only a place of purchase of products but a more cultural and aesthetic experience.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/89052
View/Open
PLNY_TEXT (29.87Mb)
PRILOHA (10.70Mb)
PRILOHA (3.118Mb)
PRILOHA (3.126Mb)
PRILOHA (10.41Mb)
PRILOHA (3.591Mb)
POSUDEK (506.4Kb)
POSUDEK (92.53Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 15118 [307]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV