Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorVeselý J.
dc.contributor.authorPánek P.
dc.contributor.authorVébr L.
dc.date.accessioned2020-02-06T09:12:24Z
dc.date.available2020-02-06T09:12:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifierV3S-338306
dc.identifier.citationVESELÝ, J., P. PÁNEK, and L. VÉBR. Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu. Silniční obzor. 2019, 80(12), 333-337. ISSN 0322-7154.
dc.identifier.issn0322-7154 (print)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/86502
dc.description.abstractČlánek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu cementobetonové (CB) desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je teoreticky možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Z praktického hlediska je ale reálnější využití zpomalovačů tuhnutí. Další možností je snižování hydratačního tepla změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Zohlednění materiálového složení CB a teplotních průběhů během pokládky zpřesní predikci životnosti CB krytu.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherSilniční společnost
dc.relation.ispartofSilniční obzor
dc.relation.urihttp://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/casopisy/silnicni-obzor
dc.subjectTermo-mechanická analýzaeng
dc.subjectcementobetonové vozovkyeng
dc.subjectmetoda konečných prvkůeng
dc.subjectvývoj teplaeng
dc.titleTermomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonucze
dc.title.alternativeTermomechanical model of concrete pavements in hardening phasiseng
dc.typečlánek v časopisecze
dc.typejournal articleeng
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/Technology Agency of the Czech Republic/TE/TE01020168/CZ/Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)/CESTI
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.description.abstract-translatedThis paper is focused on the analysis of concrete pavements using finite element method (FEM). Specifically, it deals with the analysis of temperatures in the initial phases of hardening. High temperatures from hydration and climatic conditions in the early phase of concrete hardening co-operate and may initiate the formation of a network of micro-cracks on the surface of the concrete slab. The resulting temperatures (from hydration and climate) can theoretically be positively influenced by determining the start of concreting so that the maximum temperatures do not meet at the same time. However, from a practical point of view, the use of retarders is more realistic. Another possibility is to reduce the hydration heat by changing the composition of the concrete mixture (amount of cement, type of cement, use of alternative binders). Based on the knowledge of the material composition of the concrete and the specific temperature behaviour during the concrete laying, it will be possible to predict the durability of concrete pavement.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam