Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu
Typ dokumentu
článek v časopisejournal article
Peer-reviewed
publishedVersion
Autor
Veselý J.
Pánek P.
Vébr L.
Práva
openAccessMetadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Článek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu cementobetonové (CB) desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je teoreticky možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Z praktického hlediska je ale reálnější využití zpomalovačů tuhnutí. Další možností je snižování hydratačního tepla změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Zohlednění materiálového složení CB a teplotních průběhů během pokládky zpřesní predikci životnosti CB krytu.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Publikační činnost ČVUT [1320]