Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu
Type of document
článek v časopisejournal article
Peer-reviewed
publishedVersion
Author
Veselý J.
Pánek P.
Vébr L.
Rights
openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Článek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu cementobetonové (CB) desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je teoreticky možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Z praktického hlediska je ale reálnější využití zpomalovačů tuhnutí. Další možností je snižování hydratačního tepla změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Zohlednění materiálového složení CB a teplotních průběhů během pokládky zpřesní predikci životnosti CB krytu.
View/ Open
Collections
- Publikační činnost ČVUT [1342]