Zjišťování příčin leteckých nehod při ztrátě řiditelnosti mezi lety 2004-2015
Air Accident Investigation of Loss of Control Events during 2004-2015
dc.contributor.advisor | Keller Ladislav | |
dc.contributor.author | Marie Šerksová | |
dc.date.accessioned | 2020-01-16T23:51:29Z | |
dc.date.available | 2020-01-16T23:51:29Z | |
dc.date.issued | 2020-01-16 | |
dc.identifier | KOS-779307608505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/85978 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je analyzovat nejčastější příčiny nehod letadel při ztrátě řiditelnosti v létech 2004-2015. Součástí práce je i rozbor následků těchto nehod. V úvodu je srovnání analýz ztráty řiditelnosti, které vypracovaly EASA a IATA v minulých letech. Následuje srovnání jednotlivých faktorů, které k nehodám v daném období vedly. Závěr se zabývá vyhodnocením zjištěných dat. Pro zhodnocení jsem využila data ze závěrečných zpráv jednotlivých nehod, které jsem dále využila k tvorbě bezpečnostních hlášení v reportovacím nástroji INBAS. Na základě těchto hlášení jsem rozebrala řetězce událostí nehod a nalezla tak nejčastější příčinu ztráty řízení letounu. | cze |
dc.description.abstract | The aim of this work is to analyze the most frequent causes of aircraft crashes in the loss of control between years 2004–2015. The thesis also includes an analysis of the consequences of these accidents. In the introduction is comparison of analysis of loss of control by EASA and IATA from previous years. The following is the comparison of each factor that led to accidents in a given period. The conclusion deals the evaluation of detected data. For the evaluation, I used data from final reports of the accidents, which I used to create safety warnings in INBAS (indicator based safety project). Based on the safety warnings, I analysed chains of events and found the most frequent causes of loss of control. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Nehoda | cze |
dc.subject | ztráta řiditelnosti | cze |
dc.subject | příčina | cze |
dc.subject | událost | cze |
dc.subject | následek | cze |
dc.subject | letoun | cze |
dc.subject | Accident | eng |
dc.subject | loss of control | eng |
dc.subject | cause | eng |
dc.subject | event | eng |
dc.subject | result | eng |
dc.subject | aircraft | eng |
dc.title | Zjišťování příčin leteckých nehod při ztrátě řiditelnosti mezi lety 2004-2015 | cze |
dc.title | Air Accident Investigation of Loss of Control Events during 2004-2015 | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Plos Vladimír | |
theses.degree.discipline | Letecká doprava | cze |
theses.degree.grantor | ústav letecké dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16121 [708]