Biomechanická kritéria poranění a autonomní vozidla
Biomechanical injury criteria and self-driving cars
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jana Stránská
Vedoucí práce
Šotola Martin
Oponent práce
Radová Zuzana
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem bakalářské práce "Biomechanická kritéria a autonomní vozidla" je představení biomechanických kritérií, které jsou ukazateli závažnosti poranění při dopravních nehodách. Dále jsou zde stručně uvedeny zádržné systémy, které se využívají v automobilech, a legislativa pasivní bezpečnosti. Součástí práce je také kapitola věnovaná autonomním vozidlům. V závěrečné části práce je uveden návrh zádržného systému pro pasažéra v autonomním vozidle s úrovní automatizace 4 a vyšší, kde je důraz na nestandardní polohu sezení a nové typy nehod. The purpose of the bachelor's thesis called "Biomechanical injury criteria and self-driving cars" is to introduce biomechanical injury criteria, which are an indicator of the seriousness of injuries in traffic accidents. Furthermore, there are brief introduction into restraint systems, that use in cars and passive safety legislation. The work also includes a chapter devoted to self-driving cars. In conclusion of the thesis, there is s proposal of a restraint system for a passenger in an self-driving cars with the level of automation 4 and higher, where is emphasis on a out of position and new types of accidents.