Simulační model řazení čelní zubové spojky
Gearshift Simulation Model of a Dog Clutch
dc.contributor.advisor | Jasný Michal | |
dc.contributor.author | Vijay Jeyaraman | |
dc.date.accessioned | 2019-09-04T17:51:40Z | |
dc.date.available | 2019-09-04T17:51:40Z | |
dc.date.issued | 2019-08-31 | |
dc.identifier | KOS-788055645705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/85182 | |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena především na proces zapojení psí spojky s lichoběžníkovým psem, který může eliminovat odrazový efekt a redukovat radiální vůli mezi psími spojkami. Hlavním cílem práce bylo modelovat psí spojku pomocí vhodného multibody simulačního softwaru pro pochopení procesu zapojení s různou relativní úhlovou rychlostí a řadící silou. Simulační model musí vykazovat dynamickou odezvu a chovat se velmi blízko realitě. V první části studie je diskutováno stručné vysvětlení principu spojky pro psa, stavu záběru, oblasti aplikace, efektu odrazu, procesu řazení a předchozí výzkumné práce na spojce pro psa. Poté jsou vysvětleny základy simulačního softwaru a teorie pozadí. Ve druhé části studie byly analyzovány dané experimentální údaje za účelem získání užitečných informací, které informace integrovaly se simulací. Experimentální výsledky jsou zaměřeny hlavně na dobu záběru v závislosti na relativním rozdílu úhlových rychlostí a síle řazení. Poté, co byl ve zvoleném softwaru pro multibody systémovou dynamiku vytvořen model psí spojky, byly odebrány odpovídající výsledky. Nakonec jsou simulované výsledky validovány porovnáním s naměřenými experimentálními daty. | cze |
dc.description.abstract | This thesis is mainly focused on the dog clutch engagement process with a trapezoidal dog which can eliminate the bounce-back effect and reduce radial backlash between dog clutches. The main objective of the thesis was to model a dog clutch using appropriate multibody simulation software to understand the engagement process with different relative angular velocity and shifting force. The simulation model must show a dynamical response and behave very close to reality. In the first part of the study, a brief explanation of the dog clutch principle, engagement condition, application area, bounce-back effect, gear shifting process and previous research work on dog clutch are discussed. After that multibody simulation software basics, and background theory are explained. In the second part of the study, given experimental data were analyzed to get useful information that information integrated with simulation. The experimental results are mainly focused on the engagement time depending on the relative angular speed difference and gear shifting force. After that dog clutch model was created in the chosen multibody system dynamics software and the corresponding results are taken out. Finally, the simulated results are validated by comparing with measured experiment data. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Moment setrvačnosti | cze |
dc.subject | simulace více těl | cze |
dc.subject | spojka psa | cze |
dc.subject | odskakování | cze |
dc.subject | tuhost materiálu a koeficient tlumení | cze |
dc.subject | statický a dynamický koeficient tření | cze |
dc.subject | rychlost přechodu a tření | cze |
dc.subject | relativní úhlová rychlost | cze |
dc.subject | síla řazení | cze |
dc.subject | kloub a omezení | cze |
dc.subject | Moment of inertia | eng |
dc.subject | Multi-body simulation | eng |
dc.subject | Dog clutch | eng |
dc.subject | Bounce-back | eng |
dc.subject | Material stiffness | eng |
dc.subject | and damping coefficient | eng |
dc.subject | Static and dynamic friction coefficient | eng |
dc.subject | Stiction and friction transition velocity | eng |
dc.subject | Relative angular velocity | eng |
dc.subject | Gear shifting force | eng |
dc.subject | Joint and Constrains | eng |
dc.title | Simulační model řazení čelní zubové spojky | cze |
dc.title | Gearshift Simulation Model of a Dog Clutch | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Dyk Štěpán | |
theses.degree.discipline | Advanced Powertrains | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Master of Automotive Engineering | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [452]