Optimalizace rozložení modelů pro 3D tisk
Models Layout Optimization for 3D Print
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Řada
Vedoucí práce
Nový Josef
Oponent práce
Kubera Petr
Studijní obor
Aplikace softwarového inženýrstvíStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce je zaměřena na optimalizaci rozložení 3D objektů do tiskové plochy. Na základě rešerše skládání objektů a analýzy programu Slic3r Prusa Edition jsou navrženy možné oblasti optimalizace. Je zde popsána implementace obíhající metody pro generování tzv. „no-fit polygonu“ a také algoritmus k nejbližších sousedů pro generování konkávního trupu. Veškerý kód je napsaný v jazyku C++. Slic3r Prusa Edition upravený o popisované algoritmy dokáže tvořit konkávní objekty bez děr a následně je optimálně rozložit. This bachelor thesis is focused on optimizing the layout of 3D objects in the printing area. Possible optimizations are designed based on the research of bin packing problems and Slic3r Prusa Edition analysis. The implementations of the orbiting method for generating the no-fit polygon and the algorithm of the k closest neighbors to generate a concave hull are described in this thesis as well. All code is written in C++ language. Slic3r Prusa Edition modified by the described algorithms can create concave objects without holes and then optimally pack them.