Sada ozubených soukolí pro převodový agregát osobního vozu
Gear Set for Front Transverse Car Drive
dc.contributor.advisor | Tajzich Václav | |
dc.contributor.author | Martin Urbánek | |
dc.date.accessioned | 2019-08-29T22:53:12Z | |
dc.date.available | 2019-08-29T22:53:12Z | |
dc.date.issued | 2019-08-29 | |
dc.identifier | KOS-883223200605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/85053 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce obsahuje rešerši koncepčních a konstrukčních řešení pohonu osobních automobilů s motorem vpředu napříč a blíže se zabývá variantou s poháněnou přední nápravou. Dále je zpracována rešerše týkající se problematiky hodnocení únosnosti a geometrických parametrů čelních ozubených soukolí. V praktické části se práce zabývá zpracováním postupu pro kontrolu únosnosti a návrh čelních ozubených soukolí v automobilových aplikacích. Zpracovaný postup hodnocení ozubení je aplikován a ověřen na sadě ozubených soukolí z převodového agregátu produkčního automobilu. Na základě výsledků těchto výpočtů a poznatků získaných rešerší je zpracován návrh ozubení pro převodový agregát s novou motorizací. | cze |
dc.description.abstract | The diploma thesis contains a research of conceptual and constructional solutions of the drive of passenger cars with transverse engine in front and further deals with the variant with driven front axle. Furthermore, there is a research concerning the evaluation of load capacity and geometrical parameters of spur gears. In the practical part, the thesis deals with the processing of the procedure of checking the load capacity and geometrical design of spur gears in automotive applications. The processed gearing evaluation is applied and verified on a set of gears from a production car transmission unit. Based on the results of these calculations and the knowledge gained in the research, a gear design for new motorization is designed. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | automobilová převodovka | cze |
dc.subject | ozubení | cze |
dc.subject | únava | cze |
dc.subject | pitting | cze |
dc.subject | ohyb | cze |
dc.subject | zadírání | cze |
dc.subject | návrh | cze |
dc.subject | soukolí | cze |
dc.subject | osobní automobil | cze |
dc.subject | geometrie ozubení | cze |
dc.subject | automotive transmission | eng |
dc.subject | gearing | eng |
dc.subject | fatigue | eng |
dc.subject | pitting | eng |
dc.subject | bending | eng |
dc.subject | scuffing | eng |
dc.subject | design | eng |
dc.subject | gear | eng |
dc.subject | automobile | eng |
dc.subject | tooth geometry | eng |
dc.title | Sada ozubených soukolí pro převodový agregát osobního vozu | cze |
dc.title | Gear Set for Front Transverse Car Drive | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Novotný Bohuslav | |
theses.degree.discipline | Dopravní, letadlová a transportní technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Strojní inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [430]