Zobrazit minimální záznam

Analysis of composite aircraft wing for increased load



dc.contributor.advisorDvořák Milan
dc.contributor.authorVeronika Maloušková
dc.date.accessioned2019-08-21T22:52:01Z
dc.date.available2019-08-21T22:52:01Z
dc.date.issued2019-08-21
dc.identifierKOS-883222212505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/84716
dc.description.abstractPráce se zabývá výpočtem zvýšeného zatížení a následnou pevnostní analýzou křídla letounu Phoenix Air U15. Zvýšené zatížení je způsobeno použitím nového křídlového nástavce, který rozpětí zvětšuje z původní délky 15 m na 17 m. V práci jsou stanoveny letové obálky podle předpisu UL-II. Výpočty jsou porovnány i s variantou při použití nástavce na křídlo pro získání rozpětí 15 m . Teoretická část práce se věnuje popisu letounu a geometrii křídla s FBG senzory, které jsou v letounu instalovány a byly použity při statické zkoušce. Výsledkem práce je MKP model křídla, na který je aplikováno zvýšené zatížení, k jehož kalibraci sloužila data ze statické zkoušky.cze
dc.description.abstractThis project focuses on analyzing the strength of a Phoenix Air UL15 aircraft's wing by modeling increasing wingspan loads. The load increase was gained by using a novel wing-extender, which increased the wingspan from 15 m to 17 m. The flight envelopes were calculated according to the UL-II regulation. Prior to modeling, a static test was conducted to analyze the aircraft and its wings with FBG sensors. Finally, an FEM model utilizing the increased load, calibrated with the static test data, was created to determine how the Phoenix Air UL15 aircraft functions under differing wingspan loads.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectCelokompozitový letouncze
dc.subjectPevnostní analýzacze
dc.subjectPhoenix Air U15cze
dc.subjectKřídlový nástaveccze
dc.subjectZvětšení rozpětí křídlacze
dc.subjectZvětšení zatíženícze
dc.subjectMKPcze
dc.subjectComposite aircrafteng
dc.subjectPhoenix Air U15eng
dc.subjectStrength analysiseng
dc.subjectWing-extentereng
dc.subjectWingspan increaseeng
dc.subjectIncreased loadeng
dc.subjectFEMeng
dc.titleAnalýza křídla celokompozitového letounu pro zvýšené zatíženícze
dc.titleAnalysis of composite aircraft wing for increased loadeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBarák Karel
theses.degree.disciplineLetadlová a kosmická technikacze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Soubory tohoto záznamu








Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam