Analýza křídla celokompozitového letounu pro zvýšené zatížení
Analysis of composite aircraft wing for increased load
dc.contributor.advisor | Dvořák Milan | |
dc.contributor.author | Veronika Maloušková | |
dc.date.accessioned | 2019-08-21T22:52:01Z | |
dc.date.available | 2019-08-21T22:52:01Z | |
dc.date.issued | 2019-08-21 | |
dc.identifier | KOS-883222212505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/84716 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá výpočtem zvýšeného zatížení a následnou pevnostní analýzou křídla letounu Phoenix Air U15. Zvýšené zatížení je způsobeno použitím nového křídlového nástavce, který rozpětí zvětšuje z původní délky 15 m na 17 m. V práci jsou stanoveny letové obálky podle předpisu UL-II. Výpočty jsou porovnány i s variantou při použití nástavce na křídlo pro získání rozpětí 15 m . Teoretická část práce se věnuje popisu letounu a geometrii křídla s FBG senzory, které jsou v letounu instalovány a byly použity při statické zkoušce. Výsledkem práce je MKP model křídla, na který je aplikováno zvýšené zatížení, k jehož kalibraci sloužila data ze statické zkoušky. | cze |
dc.description.abstract | This project focuses on analyzing the strength of a Phoenix Air UL15 aircraft's wing by modeling increasing wingspan loads. The load increase was gained by using a novel wing-extender, which increased the wingspan from 15 m to 17 m. The flight envelopes were calculated according to the UL-II regulation. Prior to modeling, a static test was conducted to analyze the aircraft and its wings with FBG sensors. Finally, an FEM model utilizing the increased load, calibrated with the static test data, was created to determine how the Phoenix Air UL15 aircraft functions under differing wingspan loads. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Celokompozitový letoun | cze |
dc.subject | Pevnostní analýza | cze |
dc.subject | Phoenix Air U15 | cze |
dc.subject | Křídlový nástavec | cze |
dc.subject | Zvětšení rozpětí křídla | cze |
dc.subject | Zvětšení zatížení | cze |
dc.subject | MKP | cze |
dc.subject | Composite aircraft | eng |
dc.subject | Phoenix Air U15 | eng |
dc.subject | Strength analysis | eng |
dc.subject | Wing-extenter | eng |
dc.subject | Wingspan increase | eng |
dc.subject | Increased load | eng |
dc.subject | FEM | eng |
dc.title | Analýza křídla celokompozitového letounu pro zvýšené zatížení | cze |
dc.title | Analysis of composite aircraft wing for increased load | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Barák Karel | |
theses.degree.discipline | Letadlová a kosmická technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky | cze |
theses.degree.programme | Letectví a kosmonautika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12105 [219]