Návrh obrysu vačky pro zážehový motor
Cam Design for SI Engine
dc.contributor.advisor | Tichánek Radek | |
dc.contributor.author | Jan Beňa | |
dc.date.accessioned | 2019-08-21T22:51:58Z | |
dc.date.available | 2019-08-21T22:51:58Z | |
dc.date.issued | 2019-08-21 | |
dc.identifier | KOS-959915606005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/84713 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá navržením časování a zdvihové křivky ventilů konkrétního zážehového spalovacího motoru. Cílem práce je zvýšit výkon motoru ve vyšších otáčkách, oproti sériovému provedení. Zvýšení výkonu je dosaženo zvýšením plnící účinnosti v oblasti vyšších otáček. Výsledná charakteristika motoru je simulována v programu GT-POWER. Součástí práce je výpočet kinematiky a dynamiky ventilového rozvodu za pomoci programového balíčku GT-SUITE. Práce také pojednává o problematice navrhování ventilových pružin. | cze |
dc.description.abstract | The thesis deals with the design of timing and lifting curve of valves of an internal combustion engine. The objective of the thesis is increase of SI engine power at higher speed. This goal will be achieved by improving of the filling efficiency. For this purpose, 1-D thermodynamic simulation program is used. The correctness of the proposed solution is verified by using the GT-Suite software package. The thesis also deals with the design of valve springs. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | zdvihová křivka | cze |
dc.subject | ventil | cze |
dc.subject | časování | cze |
dc.subject | zdvih | cze |
dc.subject | vačkový hřídel | cze |
dc.subject | rozvodový mechanismus | cze |
dc.subject | ventilové pružiny | cze |
dc.subject | lift curve | eng |
dc.subject | valve | eng |
dc.subject | timing | eng |
dc.subject | lift | eng |
dc.subject | camshaft | eng |
dc.subject | valvetrain | eng |
dc.subject | valve springs | eng |
dc.title | Návrh obrysu vačky pro zážehový motor | cze |
dc.title | Cam Design for SI Engine | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Čečrle Jiří | |
theses.degree.discipline | Konstruování podporované počítačem | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Strojírenství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [287]