INNOCUBE - inovační centrum Mladá Boleslav
INNOCUBE - centre of innovation Mladá Boleslav
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
David Ryšánek
Vedoucí práce
Linhartová Eva
Oponent práce
Danda Vratislav
Studijní obor
Architektura a stavitelstvíStudijní program
Architektura a stavitelstvíInstituce přidělující hodnost
katedra architekturyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem diplomové práce je návrh inovačního centra automobilky ŠKODA AUTO a.s., v Mladé Boleslavi. Pozemek, na kterém je stavba navržena, je součástí návrhu urbanistické studie, zpracované v předdiplomním projektu. Cílem urbanistického návrhu bylo propojení potřeb závodu škoda auto a.s. a města Mladá Boleslav v konceptu nové městské části, na kterou byly kladeny specifické požadavky. Koncept měl také řešit stávající problémy Města Mladá Boleslav, týkajících se především dopravy. Inovační centrum je součástí nového městského centra Mladé Boleslavi, v průsečíku os významných pěších koridorů mezi areálem automobilky ŠKODA AUTO a.s. a třídou Václava Klimenta, kterému dominuje budova hlavního sídla automobilky - Pentagon a nová radnice města Mladá Boleslav. Zároveň je umístěno na kraji přilehlého parku. Tvar budovy má reflektovat její nekonvenčnost, která má podpořit inovativní myšlenky návštěvníků. Budova inovačního centra je navržena jako hmoty dvou propojujících se různě velkých koulí, které mají evokovat jednak propojení dvou světů - "světu Škoda" a okolního světa a jednak může její tvar připomínat žárovku, jako symbol inovace. Vnitřní prostor menší kulové hmoty slouží k reprezentativním účelům společnosti, vystavování nových produktů a k hromadným prezentačním akcím společnosti pro přibližně 250 návštěvníků. Vnitřní prostor větší kulové plochy slouží k jednání, prezentacím a ke konferencím jak pro zaměstnance automobilky ŠKODA AUTO a.s., tak i pro externí společnosti nebo obchodní partnery. The topic of the thesis is a design of the centre of innovation of the SKODA AUTO company in Mlada Boleslav. The land, where the building is designed, is a part of an urban project, which was made in the sub-base project for the thesis. The aim of the urban project was to link the needs of the plant SKODA AUTO a.s. and the city of Mlada Boleslav in the concept of the new city district, to which specific requirements were laid. The concept should also solve the current problems of Mlada Boleslav, particularly the traffic. The Innovation Center is part of the new city center of Mlada Boleslav, to which dominates the new town hall of Mladá Boleslav and the building of the main headquarters of the company, called "Pentagon", laid between the ŠKODA AUTO car factory and the street of Vaclav Kliment. It is located at the intersection of the axes of major pedestrian paths. It is also located at the edge of the adjacent park. The shape of the building should reflect its unconventionality, which should support the innovative ideas of the visitors. The building of innovation center is designed as a mass of two mutually interconnecting different sized spheres, which should evoke the interconnection of two worlds - the "world" of SKODA AUTO company and the surrounding world, and its shape can also commemorate the bulb, which can be the symbol of innovation. The interior of the smaller spherical mass is used for representative purposes of the company, exhibiting new products and for mass presentation events of the company for approximately 250 visitors. The inner space of the larger spherical area serves for meetings, presentations and conferences for employees of ŠKODA AUTO a.s., as well as for external companies or business partners.
Kolekce
- Diplomové práce - 11129 [1311]