Zvětšování množiny dat pro posilování učení
Data augmentation for reinforcement learning
dc.contributor.advisor | Maldonado Lopez Juan Pablo | |
dc.contributor.author | Martin Nykodem | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T22:52:36Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T22:52:36Z | |
dc.date.issued | 2019-06-19 | |
dc.identifier | KOS-762877521105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/83406 | |
dc.description.abstract | V této práci je implementován nedávno představený framework pro posilované učení výzkumníků Ha a Schmidhubera nazvaný World Models. Ti přichází s originální myšlenkou naučit se svět z mnoha aspektů a ne jen ze zkušeností. Aby toho dosáhli, rozdělili jejich algoritmus do tří hlavních částí -- zrak, paměť a řízení. Tento způsob vnímání světa je blíže tomu, jak to dělají lidé, či zvířata. Implementace tohoto přístupu přináší různé výzvy, jelikož se nedá přímo převést na nové prostředí. Výsledky jsou srovnatelné s metodami nevyužívající model, ale pro jejich dosažení bylo potřeba mnohem méně intarakcí s prostředím. Tato technika má tedy dopad na dlouho trvající problém zvětšování dat, který je zásadní pro nasazení systémů posilovaného učení do reálného světa. V teoretické části práce jsou poskytnuty informace potřebné k pochopení fungování jednotlivých částí World Models, úvod do posilovaného učení a další přístupy pro zvětšování dat pro posilované učení. | cze |
dc.description.abstract | A recently introduced framework for reinforcement learning, called World models by Ha and Schmidhuber, has been implemented for this thesis. They came with a novel idea to learn the world from many channels, not only experience. To simulate this approach, they split the algorithm into three main components -- vision, memory, and control. This appears to be closer to what animals and humans do. The implementation of this approach has its challenges and does not translate directly into a new environment. The results are comparable with model-free methods, but with much fewer queries to the environment. This technique has implication for the long-standing problem of data augmentation, which is crucial to the deployment of real-life reinforcement learning systems. The theoretical part of the thesis provides a general background for understanding the components of the World Models along with a brief introduction to reinforcement learning and the underlying ideas behind other data augmentation techniques for reinforcement learning. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | strojové učení | cze |
dc.subject | posilované učení | cze |
dc.subject | model-based | cze |
dc.subject | World Models | cze |
dc.subject | machine learning | eng |
dc.subject | reinforcement learning | eng |
dc.subject | model-based | eng |
dc.subject | World Models | eng |
dc.title | Zvětšování množiny dat pro posilování učení | cze |
dc.title | Data augmentation for reinforcement learning | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Klouda Karel | |
theses.degree.discipline | Znalostní inženýrství | cze |
theses.degree.grantor | katedra aplikované matematiky | cze |
theses.degree.programme | Informatika | cze |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Bakalářské práce - 18105 [295]