Modelování kapacity zúžení pomocí prostorově závislého tření
Bottleneck-capacity modelling using spacial dependent friction
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
František Gašpar
Vedoucí práce
Hrabák Pavel
Oponent práce
Krbálek Milan
Studijní obor
Aplikované matematicko-stochastické metodyStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra matematikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce představuje zobecněný postup pro aproximaci toku celulárním floor-field modelem pohybu chodců. Aproximace jsou úspěšně použity na modely s euklidovskou i manhattanskou metrikou a pro různý počet i umístění buněk východu. Je zde představen koncept lokálního tření. Tok zúžením modelu je kalibrován hodnotou parametru lokálního tření. Dále je ověřena přesnost aproximací I pro takto upravený model. Účinnost postupů je představena na kalibraci modelu pro reálný evakuační experiment. The thesis presents a generalized approach for the approximation of flow in the cellular floor-field model of pedestrian dynamics. Approximations are successfully applied to models with both Euclidean and Manhattan metric, and for various number and locations of exit cells. The concept of spacial dependent friction is presented. The flow through bottleneck can be calibrated by the value of local friction parameter. The accuracy of the approximation method is also verified for this model variation. The efficiency of the procedures is presented by calibrating the model for a real evacuation experiment.
Kolekce
- Diplomové práce - 14101 [152]