Scalability of Car Sharing System
Scalability of Car Sharing System
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Filip Ravas
Vedoucí práce
Šišlák David
Oponent práce
Vejmelka Martin
Studijní obor
Softwarové inženýrstvíStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Predmetom diplomovej práce bolo vytvoriť a implementovať platformu pre výkonnostné vyhodnotenie existujúceho car sharing systému, za účelom identifikácie úzkeho miesta škálovateľnosti a následne navrhnúť zmeny pre zaistenie lepšej škálovateľnosti a stability systému v budúcnosti. Prvé štádium zahŕňalo definovanie metrík pre vyhodnotenie výkonnosti, nájdenie vhodného nástroja pre zber dát a automatizáciu celého procesu. Dôkladné testovanie odhalilo, že ukladanie všetkých telemetrických dát do jednej tabuľky v relačnej databáze je neefektívne. Navrhnuté riešenie spočívalo v ukladaní len posledných dát a presmerovaní príjmu telemetrie do vhodnejšieho NoSQL úložiska dát. Vyššie zmienené zmeny v systéme mali za následok významný nárast výkonnosti a stability pod veľkým zaťažením a pripravili ho pre ďalšiu expanziu projektu. Okrem toho testovacia platforma poskytuje užitočný základ pre vylepšenia systému v budúcnosti. The subject of this diploma thesis was to create and implement performance testing platform for existing car sharing system, in order to identify scalability bottleneck, followed by design changes that would ensure better scalability and stability of the system in the future. The first stage involved defining metrics for performance evaluation, finding a fitting tool for data collection and automatization of the whole process. Thorough testing revealed that saving all of the telemetry data into one table of a relation database is too inefficient. The proposed solution was to save only the latest data and redirect telemetry ingestion into more suitable NoSQL data store instead. The aforementioned changes in the system resulted in major increase in performance and stability under heavy load and prepared it for further expansion of the project. Additionally, the testing platform provides a useful baseline for other improvements of the system in future.
Kolekce
- Diplomové práce - 13136 [892]