Zobrazit minimální záznam

Man and Landscape Developing a Mutual Relationship and Potential for Primary Education



dc.contributor.advisorHanson Iv Henry William Andrew
dc.contributor.authorKristýna Stará
dc.date.accessioned2019-06-10T09:19:13Z
dc.date.available2019-06-10T09:19:13Z
dc.date.issued2019-06-01
dc.identifierKOS-329801163405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/82267
dc.description.abstractStávající kurikulum umožňuje začlenění tématu krajiny s využitím poznatků oboru architektura a urbanismus do výuky na základních školách s cílem podpořit vzdělávání vedoucí k uvědomělé a občansky angažované společnosti. Obvykle se však tyto vstupy omezují spíše na mimořádné projekty a programy nabízené externími odborníky, především z nestátních neziskových organizací. Tato práce prověřuje možnosti, jak podpořit a rozvíjet vztah dětí raně školního věku ke krajině prostřednictvím integrace témat oboru architektura a urbanismus do kurikula primárního vzdělávání. Zaměřuje se na české prostředí s přihlédnutím k zahraničním modelům jako volné inspiraci. Ve vlastním výzkumu jsou využity kvalitativní i kvantitativní metody aplikovaného společenskovědního výzkumu. Stěžejní zdroj dat představují polostrukturované rozhovory s tzv. ohniskovou skupinou, která průřezově pokrývá odborníky napříč profesemi a institucionální hierarchií, a pedagogy, kteří se účastnili experimentální fáze výzkumu. Data z rozhovorů jsou analyzovaná a interpretována podle principů zakotvené teorie. Výsledkem komparace a evaluace získaných dat sou tyto výstupy: (1) návrh doporučení potřebných pro zvyšování povědomí neodborné veřejnosti o tématu a jejich systematické začleňování do školního vzdělávání; (2) přínosy výsledků výzkumu pro představitele oboru architektura - urbanismus a oborů příbuzných a pro pedagogy, kteří se dosud tématem krajiny blíže nezabývali, i pro zainteresovanou odbornou veřejnost; (3) v neposlední řadě jsou pojmenovány limity realizovaného výzkumu a nastíněny výzvy pro výzkumy navazující.cze
dc.description.abstractIn order to promote education leading to a more conscious and committed civic society, this thesis explores integration of the notion of landscape with the interdisciplinary knowledge of architecture and urban planning into teaching practice in elementary schools. Until now, these inputs/efforts have been limited to a few stand-alone projects and programs offered by external experts, mainly from non-governmental, non-profit organizations. This paper investigates possibilities of promoting and developing the relationship of early school age children with landscape through integration of subjects of architecture and urban planning into the curriculum of primary school education. The research focused on Czech environment and took into account foreign models that provided opensource inspiration. The thesis utilized qualitative and quantitative methods of applied sociological research. Pivotal data constituted from semi-structured interviews with focus groups cross-sectionally covering diverse professionals of different institutional hierarchies and teachers who participated in experimental research stage. Data from interviews were interpreted according to principles of grounded theory. The results are the following: (1) the design of measures needed to raise public awareness of the topic and its systematic integration into school education; (2) the summary of benefits of such research for professionals from architecture - urban planning and related disciplines, for teachers who have not yet dealt with the issue of landscape, and for the interested expert public; (3) and finally, limits of the research and opportuniteis for follow-up research were outlined.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectarchitekturacze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectinterdisciplinaritacze
dc.subjectkrajinacze
dc.subjectprostorové plánovánícze
dc.subjecturbanismuscze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectarchitectureeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectinterdisciplinarityeng
dc.subjectlandscapeeng
dc.subjectspatial planningeng
dc.subjecturbanismeng
dc.titleRozvíjení vztahu ke krajině a možnosti primárního vzdělávánícze
dc.titleMan and Landscape Developing a Mutual Relationship and Potential for Primary Educationeng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeHavlík Vladimír
theses.degree.disciplineUrbanismus a územní plánovánícze
theses.degree.grantorústav prostorového plánovánícze
theses.degree.programmeArchitektura a urbanismuscze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam