VD Modřany - zlepšení plavebních podmínek
Water Work Modřany - navigation conditions improving
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jarošová Veronika
Vedoucí práce
Fošumpaur Pavel
Oponent práce
Friedel Jiří
Studijní obor
Vodní hospodářství a vodní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra hydrotechnikyObhájeno
2019-02-07Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V současné době je plavba přes vodní dílo Modřany zastavována při dosažení průtoku 450 m3/s. Důvodem pro zastavení plavby jsou příliš vysoké hodnoty příčné složky rychlosti v okolí zhlaví dělící zdi. Cílem této práce je zhodnotit stávající stav a navrhnout taková opatření, aby bylo možné zachovat plavbu až do průtoku 600 m3/s. Jedná se především o navržení plné dělící zdi nebo dělící zdi s průtočnými okny. Proudění v oblasti VD Modřany bylo simulováno pomocí programu HEC-RAS 2D a následně vyhodnoceno. Po vyhodnocení různých variant plných dělících zdí i dělících zdí s průtočnými okny, nebyla nalezena žádná varianta, u které by byly hodnoty příčné složky rychlosti v okolí zhlaví dělící zdi menší než 0,2 m/s. Výsledky této práce ukazují na nevhodné dispoziční řešení plavební komory v rámci VD Modřany. In these days is navigation through the water structure Modřany stopped when the flow reach 450 m3/s. The reason to stop the navigation is too high transverse component of velocity around the end of dividing wall. The aim of this thesis is to evaluate the current conditions and to design some arrangement which can maintain the navigation until the flow 600 m3/s. There were full dividing walls or dividing walls with flow windows designed. Flowing in the area was simulated in software HEC-RAS 2D and evaluated after that. There were no variant after the evaluation of full dividing walls and dividing wall with flow windows, which would have the values of transverse component of velocity lower than 0,2 m/s. The results of this thesis show that float chamber is not good situated within the water work Modřany.
Kolekce
- Diplomové práce - 11142 [110]