Studie primárního a sekundárního vypružení podvozku vysokorychlostní jednotky
Desing studie of primary and secondary suspension in bogie of High Speed Units
dc.contributor.advisor | Kolář Josef | |
dc.contributor.author | Mihulec Michal | |
dc.date.accessioned | 2019-02-20T11:04:24Z | |
dc.date.available | 2019-02-20T11:04:24Z | |
dc.date.issued | 2019-02-09 | |
dc.identifier | KOS-784823029105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/80606 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je studie primárního a sekundárního vypružení podvozku vysokorychlostní jednotky. V teoretické části jsou popsána řešení pojezdů vysokorychlostních vozidel s provozní rychlostí vyšší než 300 km/h. V praktické části je proveden návrh jednotlivých prvků vypružení vycházející z hmotnostní bilance a typového výkresu jednotky. Pomocí MBS simulací jsou ověřeny jízdní vlastnosti vozidla a bezpečnost proti vykolejení podle ČSN EN 14 363. | cze |
dc.description.abstract | The master thesis is focused on design study of primary and secondary suspension in bogie of high-speed multiple unit. The theoretical part describes solutions of bogies of highs-peed trains with operating speed higher than 300 km/h. In practical part the suspension elements are designed based on mass analysis and technical drawing of the multiple unit. The running behaviour and safety against derailment according to standard ČSN EN 14 363 is verified by multi body simulation. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Podvozek,Vysokorychlostní jednotka,Vypružení,MBS,Stabilita,Bezpečnost proti vykolejení | cze |
dc.subject | Bogie,High Speed Multiple Unit,Suspension,MBS,Stability,Safety Against Derailment | eng |
dc.title | Studie primárního a sekundárního vypružení podvozku vysokorychlostní jednotky | cze |
dc.title | Desing studie of primary and secondary suspension in bogie of High Speed Units | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2019-02-14 | |
dc.contributor.referee | Čapek Jan | |
theses.degree.discipline | Dopravní, letadlová a transportní technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Strojní inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [451]