Úprava simulačního modelu vozu na základě skutečných parametrů vozidla
Modification of a racing simulator model setup according to the real parameters of a vehicle
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Dostálek Filip
Vedoucí práce
Vašíček Michal
Oponent práce
Zábranský Martin
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2019-02-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce je zaměřena na úpravu simulačního modelu simulátoru rFactor na základě skutečných parametrů vozu Audi R8 LMS týmu I.S.R. Racing a je zde uveden popis hardwaru a softwaru simulátoru. Nejprve byl zkalibrován obraz projektorů. Dále byly na skutečném voze naměřeny hmotnostní a délkové parametry pro výpočty momentů setrvačnosti. Byly zjištěny polohy kinematických bodů a vypočítán aerodynamický přítlak ze signálu polohy tlumičů. Naměřené a vypočtené hodnoty byly poté pomocí Generátoru souborů vloženy do pěti textových souborů. Model byl otestován profesionálním jezdcem Filipem Salaquardou a byly porovnány hodnoty mezi skutečným vozem a simulátorem. Porovnávala se podélná a příčná dynamika vozu, přičemž chyba mezi simulátorem a skutečným vozem ať už v rychlosti či v příčném zrychlení byla maximálně 5 %. Pro porovnání byly použity tratě, které jsou v simulátoru kvalitně zpracované, aby výsledky byly co nejpřesnější. Simulační model bude tým I.S.R.Racing používat pro trénink jezdců před jednotlivými závody. This diploma thesis is focused on modifying of a physical model in the rFactor simulator based on real parameters of the I.S.R. Racing car - Audi R8 LMS, as well as the description of the used hardware and software. First, the projector screen was calibrated. Afterwards, the weight and other measurements of interest were taken from the real car to calculate the moments of inertia. The positions of kinematic points were located and aerodynamic downforce was calculated from the signal of damper position. All measured and calculated values were imported using the Files generator into five separate text files. The model was tested by a professional driver Mr. Filip Salaquarda and the real and simulated values were compared. The longitudinal and transverse dynamics of car have been compared, finding the deviation between the real and simulated values in both speed and transverse acceleration not exceeding 5 %. For reliability concerns, only well designed tracks were used to achieve more precise results. I.S.R.Racing will further use the simulation model for the training of their drivers before individual races.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]