Vliv únavy pilota na výsledek psychologických testů
Impact of Pilot's Tiredness on the Outcome of Psychological Testing
dc.contributor.advisor | Socha Vladimír | |
dc.contributor.author | Freigang Michal | |
dc.date.accessioned | 2019-02-20T10:51:08Z | |
dc.date.available | 2019-02-20T10:51:08Z | |
dc.date.issued | 2018-09-13 | |
dc.identifier | KOS-695599884005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/79997 | |
dc.description.abstract | Předmětem této bakalářské práce je posouzení vlivu únavy na výsledek psychologických a výkonnostních testů. V této práci jsou detailně teoreticky popsány faktory, které mají vliv výkonnost. Mezi ty patří únava, stres. V teoretické části je dále popsán lidský faktor a jeho historie a popis získání a udržení zdravotní způsobilosti pro účely létání. Na základě stanovených limitací současného stavu v řešení dané problematiky je práce primárně orientovaná na experimentální ověření vlivu únavy na psychologickou kondice létajícího personálu, s využitím psychologických a výkonnostních testů. Pro účely popisu výkonnosti pilotů je v rámci práce navržen experiment, který trvá 24 hodin a subjekty jsou podrobeny několika testům včetně letů na simulátoru, při kterých se zkoumá vliv možnosti nástupu únavy na výsledky těchto měření. Experimentu se zúčastnilo celkem 8 subjektů a z analýzy výsledků pomocí Kruskal-Wallis testu a následné post-hoc analýzy plyne, že největší pokles výkonnosti se projevil zhruba 22 hodinách bdění, tj. přibližně v půlce měření. Pro účely této práce byla zpracována softwarová implementace NASA Task Load indexu, psychologického dotazníku, a taktéž koncept výkonnostních testů využívaných na ÚLZ. | cze |
dc.description.abstract | The aim of proposed Bachelor thesis is to assess the impact of tiredness on the outcome of psychological and performance tests. Inter alia, this work deals with theoretical factors affecting performance including tiredness, fatigue and stress. The theoretical part therefore further describes human factors and its history as well as description and preservation of the medical certificate for flying purposes. Based on established limitations of the current state of the art in solving the given problemacy, the work is primarily oriented on the experimental verification of the influence of fatigue on the psychological condition of the flying personnel using psychological and performance tests. For pilot performance evaluation purposes, 24 hours experiment was conducted. In total eight subjects were participated in the experimental measurements. Subject went through several tests, including simulator flights, to investigate the effect of the fatigue on the results of psychological measurements. Eight subjects participate in experimental measurements in total. Kruskal-Wallis test and subsequent post-hoc analyzes shows that the greatest decrease in performance was observed in approximately 22 hours of wakefulness, i.e. approximately in half of the measuring process. Among other thing, the software implementation of the NASA Task Load Index, i.e. approved psychological questionnaire, and also the concept of the performance tests used in the Institute of aviation medicine (Czech Republic) were elaborated. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Licencování pilotů,Lidský činitel,Psychologické testování,Stres,Únava,Výkonnost | cze |
dc.subject | Pilot licencing,Human factors,Psychological testing,Stress,Fatigue,Performance | eng |
dc.title | Vliv únavy pilota na výsledek psychologických testů | cze |
dc.title | Impact of Pilot's Tiredness on the Outcome of Psychological Testing | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-18 | |
dc.contributor.referee | Hanák Peter | |
theses.degree.discipline | Profesionální pilot | cze |
theses.degree.grantor | ústav letecké dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16121 [683]