Analýza a komparace znalostí žáků 9. tříd základních škol s výukou předmětu Ochrana člověka za mimořádných událostí
Analysis and Comparison of Knowledge of the 9th Graders of Primary Schools with the Subject Human Protection in Emergencies
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Čermáková Lucie
Vedoucí práce
Šafr Gustav
Oponent práce
Pána Lubomír
Studijní obor
Plánování a řízení krizových situacíStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2018-06-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu znalostí žáků 9. tříd základních škol o problematice Ochrana člověka za mimořádných událostí. V současném stavu je zhodnocen dosavadní průběh výchovy a vzdělávání a uveden jeho další možný vývoj. V práci se stručně zmiňuji o historii branné výchovy respektive o Ochraně člověka za běžných rizik a mimořádných událostí a uvádím základní pojmy, které by žáci za dobu svého studia na základní škole měli znát. Velká část je věnována rámcovému vzdělávacímu programu, kde jsou důkladně popsány předměty a rozložení učiva, které se doporučuje, pro zvládnutí dané problematiky. Praktická část je zaměřena na analýzu průběhu výuky a zapojení žáků do výuky. Jako hlavní část praktické části jsou výsledky testového šetření znalostí žáků 9. tříd o problematice. K dosažení cíle, byly zvoleny metody pozorování, testové šetření a strukturovaný rozhovor, který slouží jako konstruktivní názor učitele na problematiku. Ačkoli školy výuku problematiky mají zařazenou do svých školních vzdělávacích programů, žáci všech škol měli menší jak 50% úspěšnost v testovém šetření. Proto jsem navrhla některé změny k prohloubení výuky. The bachelor paper is focused on an analysis of knowledge of pupils of the 9th grade of elementary schools on the issue of the Human protection in emergency situations. The part on the current state assesses existing course of education and upbringing and it mentions its further possible development. The work briefly outlines the history of civil defence education, or the Human protection in common risks and emergencies and it presents basic concepts which the pupils should know during their studies at elementary schools. A major part is devoted to the framework educational programme which thoroughly describes subjects and layout of the curriculum recommended for this particular issue. The practical part is focused on the analysis of the course of tuition and pupils´ engagement in the tuition. The main section of the practical part is composed of the results of testing of the 9th grade pupils´ knowledge on this topic. To perform the research, the methods of observation, tests and structural interview were employed. The structural interview method functions as an objective opinion of a teacher on the issue. Even though schools have this issue included in their curricula, the pupils of all schools achieved less than 50% of correct answers in the testing. Therefore I proposed certain changes and modification to improve the tuition.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [298]