Návrh vrtule pro nízká Reynoldsova čísla
Design of propeller for low Reynolds numbers
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lipš Ondřej
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Žižkovský Nikola
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2019-02-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je navrhnout vrtuli pro nízká Reynoldsova čísla, pomocí metody popsané v 70. letech 20. století E. E. Larrabeem. Úvodní část práce se věnuje krátkému popisu různých variant vrtulí. Obecně jsou zmíněny i některé typy motorů, používajících se v praxi k jejich pohonu. Poté následuje teoretický rozbor návrhových metod vrtulí a aerodynamických teorií s nimi spojenými. Další částí je popis metody návrhu vrtule podle E. E. Larrabeeho a následná implementace této metody do programu Matlab, ve kterém budou provedeny veškeré výpočty pro několik variant vstupních parametrů. Práci završí výběr optimální varianty a následná tvorba modelu a výkresu vrtulového listu. The aim of this bachelor thesis is to design a propeller for low Reynolds numbers using the method described in the 1970s by E. E. Larrabee. The first part of the thesis deals with a short overview of propellers. In general, some types of engines are also mentioned, which are used in practice to drive them. Then follows a theoretical analysis of propeller design methods and aerodynamic theories associated with them. Another part is a description of E. E. Larrabee´s propeller design method and subsequent implementation of this method in the Matlab program, where all calculations will be performed for several variants of input parameters. The work completes the selection of the optimal variant and the subsequent creation of the model and drawing of the propeller blade.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [126]