Fyzioterapie plochonoží u pacientů dětského věku
Physiotherapy of Children's Flatfoot
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Linhartová Elizabeth
Vedoucí práce
Hájková Simona
Oponent práce
Hrdý Ján
Studijní obor
FyzioterapieStudijní program
Specializace ve zdravotnictvíInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2018-06-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předložená bakalářská práce se bude zabývat problematikou plochonoží u dětí mladšího školního věku a prevencí vzniku této diagnózy. Součástí práce bude soubor cviků určených k ovlivnění ploché nohy v podobě brožury. V teoretické části bude zpracována kineziologie nohy, etiologie vzniku flexibilní ploché nohy klinický obraz a diagnostika. V metodické části budou zmíněny vyšetřovací postupy, které budou použity v kazuistikách. Speciální část bude obsahovat osm kazuistik. Probandy budou děti mladšího školního věku, a to desetiletí a jedenáctiletí bez dřívějších úrazů či operací dolních končetin s fyziologickým psychomotorickým vývojem. Tito probandi budou 17-18 týdnů denně aktivně cvičit pod dohledem svých edukovaných rodičů. Aktivní cvičení bude doplněno o stimulační prvky patřící k terapii: mnutí plosek, ježkování, využití senzorických chodníků a podobně. U každého pacienta bude vypracován vstupní, kontrolní a výstupní kineziologický rozbor, a následně objektivně i subjektivně posouzené změny, které terapie přinesla. V diskuzi budou porovnány výsledky ze vstupních a výstupních dat. Posléze pak zhodnoceny výsledné rozdíly. The presented bachelor thesis will deal with the problem of flatfoot diagnosis in younger school age children and prevention of this diagnosis. Part of the work will be a set of exercises intended to influence the flatfoot and its influence on the posture. In the theoretical part, the kinesiology of the foot, the etiology of the development of a flexible flatfoot, the clinical picture and the diagnostics will be elaborated. In the methodological part, the investigative procedures will be mentioned, which will be used in the case studies. The special section will contain eight case studies. Probands will be children of younger school age, ten and eleven years old, without previous injuries or leg operations with physiological psychomotor development. These probands will actively train 17-18 weeks a day under the supervision of their educated parents. Active exercises will be complemented by stimulating elements belonging to therapy: manual sole stimulation, stimulating ball, using sensory walkways etc. Each patient will have an initial, control and output kinesiological analysis, and objectively and subjectively assessed changes brought by the therapy. In discusion will be compared results of initial and output kinesiological analysis. Finally, the resulting differences will be evaluated.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [298]