ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití Flowin v prevenci statické zátěže u studentů střední školy

The Usage of Flowin to Prevent the Static Loading of Secondary School Students

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Kultová Kristýna
Vedoucí práce
Hašková Andrea
Oponent práce
Hájková Simona
Studijní obor
Fyzioterapie
Studijní program
Specializace ve zdravotnictví
Instituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
Obhájeno
2018-06-12



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Předmětem této bakalářské práce je využití novodobé pomůcky Flowin v prevenci statické zátěže u studentů střední školy. Cílem práce je ověření pozitivního vlivu pravidelného cvičení s pomůckou Flowin na držení těla a zmírnění obtíží vybraných studentů střední školy. Teoretická část obsahuje historii a vývoj vzniku Flowin, koncept a způsob využití ve fyzioterapii. Dále základní informace o anatomii páteře, vlivu špatného stereotypu sedu na vznik svalových dysbalancí a o svalových dysbalancích obecně. Je popsán význam a funkce hlubokého stabilizačního systému. V metodice práce jsou stručně popsány jednotlivé vyšetřovací metody a cviky využívané v terapii. Ve speciální části jsou rozpracovány čtyři kazuistiky, které obsahují vstupní a výstupní kineziologické rozbory a stručně shrnuty výsledky u každého z probandů. Kritériem výběru probandů byl věk odpovídající studentům střední školy, kteří absolvují průměrně osm hodin denně ve škole. Tato věková skupina byla zvolena z důvodu náročnosti pochopení principu kompenzačního cvičení s pomůckou Flowin. V diskuzi práce jsou zhodnoceny výsledky úspěšnosti cvičení s pomůckou Flowin. Výsledky jsou zpracovaný pomocí objektivního hodnocení vstupního a výstupního kineziologického rozboru. Dále je popsán samotný průběh rehabilitace z mého pohledu i subjektivními pocity probandů.
 
The subject of this Bachelor Thesis is the use of Flowin's modern compensatory aid in the prevention of static stress among high school students. The aim of the thesis is to verify the positive effect of regular exercises with Flowin's aid on the posture and alleviate the difficulties of selected high school students. The theoretical part contains the history and development of Flowin, the concept and the way of use in physiotherapy. Further, the basic information about the anatomy of the spine, the effect of a poor sitting stereotype on the occurrence of muscle imbalances and about muscle imbalances in general. The meaning and function of the deep stabilization system are described. In the methodology of the work, individual examination methods and exercises are used in therapy and they are briefly described. In a special part, there are four case reports, which contain input and output of kinesiological analyses and briefly summarise the results for each of the probands. The proband selection criterion was the age for secondary school students who attend an average of eight hours of school a day. This age group was chosen because of the difficulty of understanding the principle of the Flowin's Compensation Aid. In the discussion of the paper the results of the exercises success are evaluated using Flowin's compensatory aid. The results are processed by the objective assessment of the input and output kinesiological analysis. It describes the course of rehabilitation from my point of view as well as the subjective feelings of probands.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/79455
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.635Mb)
POSUDEK (166.9Kb)
POSUDEK (167.0Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 17111 [298]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV