Zobrazit minimální záznam

Masaryk Railway station



dc.contributor.advisorDurdík Petr
dc.contributor.authorJaroš Jakub
dc.date.accessioned2018-11-08T19:22:07Z
dc.date.available2018-11-08T19:22:07Z
dc.date.issued2016-06-27
dc.identifierKOS-595686984305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/78952
dc.description.abstractPražský model průjezdné metropolitní železnice počítá s integrací regionálních tratí ze všech směrů do podzemního uzlu s centrální stanicí navázanou na současné hlavní nádraží. Masarykovo nádraží tím ztratí svou funkci a bude zrušeno včetně souvisejících ploch kolejí. Řešené území leží na trojmezí Nového Města, Karlína a Žižkova. Kvůli železnici a magistrále tvoří bariéru pohybu a městskému životu. Zároveň je ale velmi dobře dopravně obslouženo - leží zde ústřední autobusové nádraží, prochází tudy tramvaj a dvě linky metra. V budoucnu přibudou dvě větve podzemní železnice. Návrh přináší zelenou osu, která propojí přírodu Vítkova s centrem města a po celé délce na sebe naváže rozvětvenou soustavu veřejných prostorů. Nejvýznamnějším z nich je nové náměstí obklopující konec Negrelliho viaduktu, který nyní ponese jen zřídka využívanou kolej k železničnímu muzeu, a tak může být přeměněn na exkluzivní městský park. Kolem náměstí se nachází hotel a administrativní budovy, z nichž jedna v sobě nese také zastávku nové rychlodráhy. Budova je pojata ve dvou plánech - na dvoupodlažním soklu z režného zdiva, formovaném do ostrých masivních tvarů, spočívá éterický skleněný kvádr. Rychlodráha je k soklu připojena jako tubus z cortenových panelů, souznících s řešením náměstí. Dispozice budovy je uspořádána kolem dvou atrií, které kromě vertikálních komunikací nabízí také průchod pod rychlodráhou a nástup na ni. Náměstí je navrženo jako volná plocha sjednocená rovnoběžnými liniemi tmavší dlažby, do nichž jsou zakotveny trvalkové záhony, skupiny stromů a popínavých rostlin a vodní plochy. Zeleň je koncentrována ve směru z města, protiváhu jí tvoří vodní plochy, které gradují vodopádem na terénním zlomu, který náměstí odděluje od nové hlavní osy území. V obloucích viaduktu jsou umístěny komerční prostory, které celému náměstí vdechují život a aktivitu. Estetika řešení náměstí je založena na připomínce industriální minulosti. Atmosféra dopravy, strojů a oceli dýchá z rezu cortenového plechu laviček. Navržené stromy, břízy a jeřáby, patří k pionýrským rostlinám - takovým, které se jako první uchytí na do té doby pustých stanovištích, tedy i železničních brownfieldech. Popínavý, až plevelný břečťan a loubinec pak zahalují svou oporu, stejně jako se novým návrhem mění podoba celé lokality.cze
dc.description.abstractPrague metropolitan transit railway concept brings the integration of regional railways of all direction into an underground hub with central station connected to the current central train station. Masaryk Train Station will then lose its function and will be closed with whole rail site. Projected area is situated at the tripoint of New Town, Karlín and Žižkov. Because of railway and elevated motorway the area obstructs motion of pedestrians and impedes life of the city. However, location has a great transport accessibility - Central Bus Station is situated here, alongside with tram line and two metro lines. In future, two lines of underground railway will be supplemented. The design brings new green axis which will connect the nature of Vítkov hill with the city center. Broad system of public spaces will be attached to the axis, including a new square surrounding the Negrelli's viaduct. Viaduct itself will carry only one occasionally used rail heading to railway museum, so it can be transformed into an exclusive urban park. Hotel and administration buildings are situated around the square. One of the administration buildings also includes a station of high-speed railway. The building is divided in two levels - on a two-storey sturdy shaped base made of course masonry lies a lightly-built glass block. The high-speed railway station is attached to the base as a tube made of corten steel panels. Interior of the building is arranged around two central atriums which contain vertical communications, an entrance to the railroad station and a passageway beneath it. The square is designed as a wide plane divided by parallel lines of darker pavement. Perennial patches, groups of trees and climbing plants, and water ponds are anchored to the lines. Vegetation is concentrated in the direction from the city and balanced with ponds heading towards a waterfall at the terrain terrace separating the square from the area main axis. Commercial spaces are situated beneath the viaduct arches, bringing the life and activity. The esthetics of the square is based on reminder of industrial past. Atmosphere of transportation, machines and steel emanates from the rust of corten steel. Planned trees, birches and rowan trees, belong to pioneer plants - the ones which root first at new stand, for example in a railway brownfields. Climbing, maybe even weedy English ivy and Virginia creeper cover their support, identically with the whole area changing its appearance.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectstudie souboru staveb,řešení parteru,Masarykovo nádraží,Negrelliho viadukt,Florenc,brownfield,náměstí,železniční zastávka,administrativní budovacze
dc.subjectbuilding complex study,urban design,Masaryk Railway Station,Negrelli's viaduct,Florenc,brownfield,square,train station,administration buildingeng
dc.titleMasarykovo nádražícze
dc.titleMasaryk Railway stationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2016-06-27
dc.contributor.refereeTuček Viktor
theses.degree.disciplineArchitektura a stavitelstvícze
theses.degree.grantorkatedra urbanismu a územního plánovánícze
theses.degree.programmeArchitektura a stavitelstvícze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam