Analýza ražby metodou drill ad blat
Analysis of Excavation Using the drill and blast method
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Vrbata Jan
Vedoucí práce
Pruška Jan
Oponent práce
Hilar Matouš
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyObhájeno
2018-09-25Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Disertační práce přináší komplexní popis problematiky ražby pomocí tunelovací metody drill and blast. Po obecném představení principů a možností využití následuje detailní seznámení s praktickou aplikací této metody na příkladu stavby tunelu Moane v norském Kongsbergu. Pozornost je věnována především moderním přístupům a používání nových technologií jako je nabíjení čelby emulzní trhavinou a 3D skenování výrubu. Hlavním tématem práce je analýza ražby na zmíněném projektu. Na základě dat z průběhu ražby je proveden rozbor všech faktorů ovlivňujících kvalitu záběrů, rychlost postupu prací a finanční náklady. Výsledky analýzy ukazují, které vstupní parametry ražby hrají nejdůležitější roli a jak je možné optimalizovat technologický postup. The thesis provides a comprehensive description of excavation using the Drill and Blast tunnelling method. A general presentation of principles and potential for utilization is followed by a detailed introduction to the practical application of this method on the construction of Moane tunnel in Kongsberg, Norway. Attention is paid particularly to the latest approaches and use of modern technologies such as charging the face with emulsion explosive and 3D scanning of a tunnel contour. The main objective of the thesis is to analyze the excavation of the above-mentioned tunnel. Based on the data from the excavation process an analysis of all factors affecting round quality, speed of progress and financial costs is performed. The results of the analysis show which of the input excavation parameters play the most significant role and how the technological process can be optimized.
Kolekce
- Disertační práce - 11000 [476]