Návrh bezpilotního létajícího prostředku pro experimentální účely
Design of Unmanned Aerial Vehicle for Experimental Purposes
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Papež Václav
Vedoucí práce
Nožička Jiří
Oponent práce
Prokop Petr
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této práci byl proveden aerodynamický návrh bezpilotního létajícího prostředku schopného sloužit experimentálním účelům, zejména určení maximální možné výdrže ve vzduchu. Součástí práce je pevnostní kontrolou nejnamáhanějších uzlů konstrukce, v níž bylo prokázáno správné dimenzování hlavních částí. Konstrukce a uspořádání letadla spolu s hmotnostní rezervou umožňují uložení přídavných měřicích nebo monitorovacích elektronic-kých zařízení. Rovněž byla zvolena pohonná jednotka, odpovídající akumulátory s ohledem na předpokládanou hmotnostní rezervu a vybrána letová elektronika. Přibližným výpočtem byla stanovena výdrž ve vzduchu. Poslední kapitola popisuje konstrukční provedení křídla. An unmanned aerial vehicle was designed in this thesis. It is made for experimental purposes, especially to verify time endurance in flight. Part of this work deals with stress ana-lyses, in which there was proved right construction dimensioning of the most stressed parts. The general construction and layout of the model together with its weight?reserve enable to place extra measuring equipment. An appropriate power unit was choosed including electric accumulators due to the weight?reserve and avionics. The last chapter deals with construction solutions.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12112 [113]