Návrh sond pro měření parametrů proudu vzduchu v gondole motoru letadla
Design of Probes for the Measurement of Airflow Parameters in an Aircraft Engine Nacelle
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vlach Tomáš
Vedoucí práce
Schmirler Michal
Oponent práce
Nožička Jiří
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem této práce je návrh sond pro měření parametrů proudění v gondole motoru letadla, které bude sloužit jako letová zkušebna pro potřeby Fakulty strojní ČVUT a firmy GE Aviation. V rešeršní části byly stručně shrnuty způsoby měření teplot, tlaků a rychlosti proudění. Následně byl popsán letoun King Air 350i, motor GE Catalyst a spolupráce firmy GE Aviation s Fakultou strojní ČVUT. V praktické části práce bylo navrženo vhodné rozmístění sond ve vstupním kanálu, v kanálu olejového chladiče a sond pro měření základních parametrů vnějšího proudění. K tlakovým sondám byly navrženy vhodné tlakové převodníky s ohledem na zástavbové rozměry, předpokládaný rozsah měřených veličin a charakter proudění. The goal of this thesis is design of probes for measurement of flow paramters in an aircraft engine nacelle, which will be used as a flight test bed for the needs of Faculty of mechanical engineering CVUT and GE Aviation. The theoretical part summarises measurements of temperature, pressures and flow velocities. Subsequently the King Air 350i aircraft, GE Catalyst engine and cooperation between the Faculty of mechanical enginnering and GE Aviation were described. The practical part focused on appropriate placement of probes used for measurement of flow parameters in the inlet duct, oil cooler duct and basic flow parameters of the external flow. Suitable pressure transducers were proposed for the probes taking into account size limitations, predicted ranges and flow characteristics.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12112 [104]