Analýza napjatosti násobně nalisovaného spoje realizovaného s lisovací vložkou
Stress of state analysis of the multiple compound pressed cylinders realized with a press insert
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Minár Matúš
Vedoucí práce
Vítek Karel
Oponent práce
Novotný Ctirad
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cieľom tejto práce je preskúmanie vlastností nalisovaného spoja, ktorý sa skladá z hriadeľa, vložky a objímky pri zaťažení osovým napätím. Vychodzí model bol najprv navrhnutý analyticky, kde sa vychádzalo zo zadaného materiálu a hľadal sa optimálny presah. Následne bol vytvorený model v MKP programe ABAQUS a vý-sledky boli navzájom porovnané. Následne prebehli konštrukčné a materiálové úpravy v ABAQUSE, pri ktorých sa skúmalo ovládanie osového napätia a tlak na stykovej ploche medzi hriadeľom a vložkou. The aim of this work is to examine the properties of a pressed joint, which consists of shaft, insert and sleeve under axial load. The initial model was initially designed analytically, based on the input material and looking for optimal overhauls. Subsequently, the ABAQUS MKP model was created and the results compared to each other. Subsequently, the ABAQUSE structural and material modifications were carried out, examining the axial load control and the pressure on the contact surface between the shaft and the insert.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12105 [237]