ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedra softwarového inženýrství
  • Bakalářské práce - 18102
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedra softwarového inženýrství
  • Bakalářské práce - 18102
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Extrakce textur z fotografií

Texture extraction from photographs

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Luzin Danil
Supervisor
Sedláček David
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Webové a softwarové inženýrství
Study program
Informatika
Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrství
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce popisuje proces analýzy, návrhu a implementace nástroje pro extrakci textur. Nástroj vytvoří pro 3D model získaný fotorekonstrukcí obrazové soubory, které se dají použít pro otexturování tohoto 3D modelu. Vstupem programu je 3D model, sada fotografií a kalibrační data kamer. Práce popisuje techniky, přístupy a výzvy přítomné v oboru extrakce textur. V této práci je implementováno pár nových způsobu řešení některých z těchto problému. Výsledkem práce je plně funkční nástroj napsaný v C++.
 
This bachelor's thesis describes the process of analysis, design and implementation of a texture extraction tool. Provided with a reconstructed 3D model, set of photographs and a camera calibration data, the tool is able to generate texture file/files for that 3D model. The work describes techniques, approaches and challenges present in the field of texture extraction. Couple new ways of solving some of those challenges are also described and implemented in the work. The result of the work is a fully functional tool written in C++.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/77291
View/Open
PLNY_TEXT (41.68Mb)
POSUDEK (140.7Kb)
POSUDEK (136.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 18102 [1193]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV