Visualization of human's body internal tissues using shaders in simulation medicine
Visualization of human's body internal tissues using shaders in simulation medicine
dc.contributor.advisor | Frajták Karel | |
dc.contributor.author | Spiridonov Nikolai | |
dc.date.accessioned | 2018-06-19T22:08:00Z | |
dc.date.available | 2018-06-19T22:08:00Z | |
dc.date.issued | 2018-06-13 | |
dc.identifier | KOS-862954008105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/77226 | |
dc.description.abstract | Moderní 3D aplikace v reálném čase jsou velmi složitý a sofistikovaný software. Obzvláště obtížné je vývoj softwaru pro zdravotnické simulátory. Vývojáři se často snaží zlepšit výkon svého softwaru a snaží se nekonečně optimalizovat své programy. Nicméně dříve nebo později přichází bod, kdy optimalizace neposkytuje významné výhody. V takových případech byste měli hledat další zdroje, které mohou zvýšit výkonnost systému. Myšlenka navržená v tomto dokumentu naznačuje, že je možné efektivně využít grafické zařízení i pro některé logické výpočty, pokud se správně přiblíží vývoj speciálních algoritmů. Programátoři obvykle netráví čas na studiích shaderových technologií a obecných výpočtů na grafickém zařízení, nicméně tato diplomová práce ukazuje, že tento přístup má výhodu. Umožňuje nám používat dříve volné zdroje. | cze |
dc.description.abstract | Modern real-time 3D applications are very complex and sophisticated software. Especially difficult is the development of software for medical simulators. Often developers try to improve the performance of their software trying to infinitely optimize their programs. However, sooner or later there comes a point when optimization does not give significant advantages. In such cases, you should look for other resources, which can increase system perfomance. The idea proposed in this paper suggests that it is possible to effectively use the graphic device even for some logical calculations if one approaches the development of special algorithms correctly. Usually programmers do not spend their time studying shader technologies and general computing on a graphical device, however this master`s thesis shows that this approach has an advantage. It allows us to use previously free resources. | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | simulační medicína,HLSL,shadery,GPGPU,3D aplikace v reálném čase | cze |
dc.subject | simulation medicine,HLSL,shaders,GPGPU,real-time,3d applications | eng |
dc.title | Visualization of human's body internal tissues using shaders in simulation medicine | cze |
dc.title | Visualization of human's body internal tissues using shaders in simulation medicine | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | ||
dc.contributor.referee | Salimov Farid Ibragimovich | |
theses.degree.discipline | Softwarové inženýrství | cze |
theses.degree.grantor | katedra počítačů | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13136 [892]