Framework pro tvorbu diagnostického znalostního systému
Framework for a Diagnostic Expert System
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Werner Richard
Vedoucí práce
Friedjungová Magda
Oponent práce
Balák Zdeněk
Studijní obor
Znalostní inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra aplikované matematikyObhájeno
2018-06-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce řeší návrh a implementaci frameworku pro tvorbu znalostních diagnostických systémů. Pro framework je použit Java projekt s knihovnami JavaFX pro GUI. Vytvořené řešení poskytuje rozhraní pro znalostní systém, ve kterém lze jednotlivé moduly vytvořit nezávisle na sobě. Je tak zajištěno správné fungování systému s předem nespecifikovanou implementací. Pro většinu modulů jsou vypracovány ukázkové implementace, které je možné v systému využít, nebo se jimi inspirovat ve vlastní tvorbě. Účelem této práce je zkvalitnění výuky studentům bakalářského předmětu Znalostní systémy na FIT ČVUT a zjednodušení průběhu výuky samotným vyučujícím. This thesis deals with the design and implementation of a framework for creating knowledge-based diagnostic systems. The framework is designed as a Java project with the JavaFX libraries for the GUI. The solution provides an interface for a knowledge-based system in which the individual modules can be implemented independently on each other. This ensures the proper functioning of the system with a previously unspecified implementation. There are implementations for most of the modules, which may be used in the system or serve as an inspiration. The goal of this thesis is to improve the way students are taught at BI-ZNS lectures at FIT CTU in Prague and to simplify the teaching process for the teachers themselves.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18105 [295]