Zobrazit minimální záznam

Lap Time Simulation



dc.contributor.advisorBaněček Jan
dc.contributor.authorNovotný Tomáš
dc.date.accessioned2018-05-11T09:59:12Z
dc.date.available2018-05-11T09:59:12Z
dc.date.issued2017-02-04
dc.identifierKOS-595414955105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/75878
dc.description.abstractCílem této práce je tvorba nástroje pro výpočet teoretického času průjezdu vozidla definovaným okruhem v programovém prostředí MATLAB/Simulink. Zadaný problém byl řešen pomocí dvoufázového výpočetního modelu. Na základě stanovené jízdní trajektorie a definovaných maximálních adhezních možností vozu je nejprve proveden počáteční odhad základního dráhového tachogramu. Ten je následně ve druhé fázi korigován pomocí plně specifikovaného modelu podélné dynamiky vozu. Porovnáním výstupu simulace s naměřenými daty bylo zjištěno, že zásadní vliv na spolehlivou předpověď rychlostního profilu má definice adhezní obálky vozu. V případě správné úvodní identifikace adhezních možností vozu lze dosáhnout poměrně příznivých výsledků. U vyšetřovaných tratí se výsledná odchylka pohybovala v oblasti 0.25-1sec/km. Hlavním přínosem této práce je tak funkční realizace zpětnovazebné regulační strategie modelu podélné dynamiky vozu na závodním okruhu. Na základě komplexity modelu podélné dynamiky je pak možné provádět další dodatečné analýzy spojené s pohonným řetězcem, případně se nabízí možnost upravovat řídící strategie pohonných systémů pro konkrétní závodní režim.cze
dc.description.abstractThis work is aimed to develop a MATLAB/Simulink Tool for estimation of lap time on a given racing course. The proposed solution is based on a two-level calculation strategy. In the first phase, there is created an initial speed profile reflecting the analyzed trajectory and vehicle performance envelope defined by maximal adhesion capabilities. Finally, the initial guess obtained is used as a control input for fully-specified model of longitudinal dynamics. This model already calculates the final speed profile for particular vehicle-track combination. It has been found out, that the successful prediction of speed profile on a race track depends especially on a precise definition of performance envelope. In case, that those adhesion boundaries are for initial calculation properly identified, the simulated results are not too far from real measurements. The overall time difference between simulation and experimental tests is varying in range of 0.25 to 1 sec/km. The main contribution of this work represents the successful realization of closed-loop based control strategy for power train model reflecting the race drive mode on a given track. Depending on model range of power train, additional analysis or control strategies regarding to particular racing mode can be then performed.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectLap time simulator,závodní simulace,ideální závodní trajektorie,dráhový tachogram,analýza trati,g-g diagram,model hnacího ústrojí,BSFC,Matlab GUI,Simulinkcze
dc.subjectLap Time Simulation,Racing Simulation,ideal racing line,velocity profile,racing track analysis,power train model,BSFC,g-g diagram,Matlab GUI,Simulinkeng
dc.titleVýpočet teoretického času vozidla na závodním okruhu.cze
dc.titleLap Time Simulationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-02-09
dc.contributor.refereePelikán Jan
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam