Metodika výuky programování pro děti
Children Programming Teaching Methodology
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vorlová Vendulka
Vedoucí práce
Moc Michal
Oponent práce
Virius Miroslav
Studijní obor
Aplikace softwarového inženýrstvíStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíObhájeno
2017-09-05Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tento text je určen všem zájemcům z řad široké veřejnosti, především však jako vzdělávací materiál pro učitele informatiky na 2. stupni základních škol a na středních školách. Práce zahrnuje popis programovacího jazyka Snap!, jeho historii a vlastnosti. Podrobně popisuje jednotlivé části okna a bloky z osmi kategorií. Dále ukazuje příklady, podle kterých lze vyučovat základy programování v tomto prostředí. Příklady byly vyzkoušeny v praxi na žácích prvního ročníku střední školy. Text je doplněn názornými obrázky a v příloze jsou k dispozici řešené příklady. This text is intended for all interested public persons, however, mainly as an educational material for the informatics teachers at the second level of primary schools and secondary school lecturers as well. The work includes the Snap programming language description, its history and features. It describes individual window parts and blocks from eight categories in detail. It also shows the exercises, which can be used for teaching basics of programming in such environment. The examples were tested in practice too with the high school students of the first year study. There are also demonstrative pictures added with the text and in the appendix you can find the exercises with the key.