Poradenský systém řidiče pro úsporu paliva v reálném čase využívající dat ADASISPoradenský systém řidiče pro úsporu paliva v reálném čase využívající dat ADASIS
Real - Time Driver Advisory System for Fuel Economy Based on the ADASIS Data
dc.contributor.advisor | Hrubeš Pavel | |
dc.contributor.author | Cvetković Milan | |
dc.date.accessioned | 2018-01-25T21:47:51Z | |
dc.date.available | 2018-01-25T21:47:51Z | |
dc.date.issued | 2017-11-30 | |
dc.identifier | KOS-816875026105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/74399 | |
dc.description.abstract | Abstrakt Cílem této práce je vyvinout asistenční systém pracující v reálném čase (EN: Real-Time Driver Advisory System - RTDAS) pro vylepšení spotřeby paliva vozidla poháněného spalovacím (ICE) či hybridním pohonným (HES) ústrojím. Systém je založen na využití dat o trase, která jsou poskytována pomocí protokolu ADASIS v2 (Advance Driver Assistant Systems Interface Specification, version 2). Data o trase jsou transformována do podoby tzv. "Elektronického horizontu". Elektronický horizont poskytuje přehled o charakteristikách průjezdní trasy před vozidlem. Elektronický horizont bude použit k vývoji prediktivního algoritmu pro spotřebu paliva. Systém se zaměří na statické charakteristiky jako například sklon vozovky, křivost a klopení zatáček, rychlostní limity a dopravní značení. Na základě těchto dat a charakteristik vozidla algoritmus vyhodnotí okamžik, kdy má řidiči vyslat zprávu k uvolnění plynového pedálu vedoucí ke zlepšení spotřeby, zvýšení komfortu a bezpečnosti jízdy. Práce se zabývá následujícími tématy: . Vývoj a využití asistenčního systému (ADAS) pro zlepšení spotřeby paliva . Využití dat eletronického horizontu v systémech ADAS . Vývoj a implementace prediktivního algoritmu v jazyce Modelica . Testování vlivu vyvinutého algoritmu na spotřebu paliva . Ověření uživatelské přívětivosti při aplikaci výstupu algoritmu | cze |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to develop Real-Time Driver Advisory System (RTDAS) for improving driving fuel economy of vehicles powered by internal combustion engines (ICE) and/or a hybrid energy system (HES). Model is going to be based on usage of a road map data provided in accordance with the second version of Advance Driver Assistant Systems Interface Specification (ADASIS v2) Protocol. Road map data will be transformed in a so called Electronic Horizon. As Electronic Horizon provides a preview of the road characteristics ahead of the vehicle, it will be used for development of a predictive fuel economy algorithms. System is going to be focused on static characteristics of the road ahead such as road slope, curvature, superelevation, speed limits and the traffic signs. Based on these road characteristics and vehicle configuration, system is going to use adequate algorithms to define when to send, if needed a message to the driver to release a gas pedal and to achieve higher fuel economy, comfort and safety of driving. This thesis is an attempt to address the following issues: . Development and usage of ADAS to improve fuel economy; . Usage of Electronic Horizon data structure in ADAS (Advance Driver Assistant System) applications; . Development and implementation of predictive algorithms in Modelica programming language; . Testing and evaluation of developed algorithm in terms of fuel efficiency. . Development of cross check algorithm in terms of user acceptance | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | ADAS,ADASIS v2 Protokol,Elektronický horizont,Rychlost poradní křivky,Silniční geometrie,Hybridní vozidlo,Mapové podklady,Modelica | cze |
dc.subject | ADAS,ADASIS v2 Protocol,Electronic Horizon,Advisory Curve Speed,Road Geometry,Hybrid Vehicle,Road Map Data,Modelica | eng |
dc.title | Poradenský systém řidiče pro úsporu paliva v reálném čase využívající dat ADASISPoradenský systém řidiče pro úsporu paliva v reálném čase využívající dat ADASIS | cze |
dc.title | Real - Time Driver Advisory System for Fuel Economy Based on the ADASIS Data | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2018-01-22 | |
dc.contributor.referee | Matowicki Michal | |
theses.degree.discipline | Inteligentní dopravní systémy | cze |
theses.degree.grantor | ústav dopravní telematiky | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |