ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav dopravní telematiky
  • Diplomové práce - 16120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav dopravní telematiky
  • Diplomové práce - 16120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poradenský systém řidiče pro úsporu paliva v reálném čase využívající dat ADASISPoradenský systém řidiče pro úsporu paliva v reálném čase využívající dat ADASIS

Real - Time Driver Advisory System for Fuel Economy Based on the ADASIS Data

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Cvetković Milan
Vedoucí práce
Hrubeš Pavel
Oponent práce
Matowicki Michal
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémy
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Instituce přidělující hodnost
ústav dopravní telematiky
Obhájeno
2018-01-22



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Abstrakt Cílem této práce je vyvinout asistenční systém pracující v reálném čase (EN: Real-Time Driver Advisory System - RTDAS) pro vylepšení spotřeby paliva vozidla poháněného spalovacím (ICE) či hybridním pohonným (HES) ústrojím. Systém je založen na využití dat o trase, která jsou poskytována pomocí protokolu ADASIS v2 (Advance Driver Assistant Systems Interface Specification, version 2). Data o trase jsou transformována do podoby tzv. "Elektronického horizontu". Elektronický horizont poskytuje přehled o charakteristikách průjezdní trasy před vozidlem. Elektronický horizont bude použit k vývoji prediktivního algoritmu pro spotřebu paliva. Systém se zaměří na statické charakteristiky jako například sklon vozovky, křivost a klopení zatáček, rychlostní limity a dopravní značení. Na základě těchto dat a charakteristik vozidla algoritmus vyhodnotí okamžik, kdy má řidiči vyslat zprávu k uvolnění plynového pedálu vedoucí ke zlepšení spotřeby, zvýšení komfortu a bezpečnosti jízdy. Práce se zabývá následujícími tématy: . Vývoj a využití asistenčního systému (ADAS) pro zlepšení spotřeby paliva . Využití dat eletronického horizontu v systémech ADAS . Vývoj a implementace prediktivního algoritmu v jazyce Modelica . Testování vlivu vyvinutého algoritmu na spotřebu paliva . Ověření uživatelské přívětivosti při aplikaci výstupu algoritmu
 
The aim of this thesis is to develop Real-Time Driver Advisory System (RTDAS) for improving driving fuel economy of vehicles powered by internal combustion engines (ICE) and/or a hybrid energy system (HES). Model is going to be based on usage of a road map data provided in accordance with the second version of Advance Driver Assistant Systems Interface Specification (ADASIS v2) Protocol. Road map data will be transformed in a so called Electronic Horizon. As Electronic Horizon provides a preview of the road characteristics ahead of the vehicle, it will be used for development of a predictive fuel economy algorithms. System is going to be focused on static characteristics of the road ahead such as road slope, curvature, superelevation, speed limits and the traffic signs. Based on these road characteristics and vehicle configuration, system is going to use adequate algorithms to define when to send, if needed a message to the driver to release a gas pedal and to achieve higher fuel economy, comfort and safety of driving. This thesis is an attempt to address the following issues: . Development and usage of ADAS to improve fuel economy; . Usage of Electronic Horizon data structure in ADAS (Advance Driver Assistant System) applications; . Development and implementation of predictive algorithms in Modelica programming language; . Testing and evaluation of developed algorithm in terms of fuel efficiency. . Development of cross check algorithm in terms of user acceptance
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/74399
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (3.845Mb)
POSUDEK (1.962Mb)
POSUDEK (308.9Kb)
PRILOHA (97.04Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16120 [39]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV