Optimalizace síťového provozu pro VRUT
Optimization network traffic for VRUT
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Voříšek Lukáš
Vedoucí práce
Kubr Jan
Oponent práce
Míšek Antonín
Studijní obor
Softwarové inženýrstvíStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je optimalizace datového toku, který je nutný pro distribuovaný výpočet obrazu pomocí aplikace Virtual Reality Universal Toolkit. Tato optimalizace by měla poskytovat možnost výpočtu a zobrazení scény v rámci CAVE projekce a zařízení HTC Vive. Pro dosažení tohoto cíle bylo navrženo několik možných řešení, které jsou založeny na úpravě architektury komunikace mezi uzly, komprimací a omezením přenášených dat. Dílčí část těchto úprav byla v této práci implementována a popsána ve větším detailu. Částečná implementace řešení vedla ke snížení datového toku o 37 %, po implementaci ostatních navržených řešení je očekáváno snížení až o 90 %. Při snížení datového toku o 90 %, tedy na 7,25 Gb/s, což je dostačující pro CAVE projekci, ale ne pro zařízení HTC Vive. V rámci implementované optimalizace byla omezena barevná hloubka výsledného obrazu a navržena a implementována komponenta aplikace, jenž distribuuje výpočet na klienty. The aim of this thesis is optimisation of data flow which is required for distributed computing of a picture with a use of Virtual Reality Universal Toolkit. This optimisation should provide a possibility of calculation and display a rendered scene under CAVE projection or HTC Vive. In order to reach the goal, a few possible solutions that were based on the changes of architecture of communication between nodes, compression and reduction of transmitted data, were designed. In order to reach the goal, a few possible solutions that were based on the changes of architecture of communication between nodes, compression and reduction of transmitted data, were designed. The partial implementation in this thesis leads to 32% reduction of data flow. The rest of proposed changes promises a reduction of data flow by 90 % (7,25 Gb/s), which is sufficient for CAVE projection. However, it does not meet the requirements of HTC Vive devices. Implemented optimalisation was based on a reduction of color depth, a design and implementation of distributing component.
Kolekce
- Diplomové práce - 13136 [902]