Zobrazit minimální záznam

HV source for the ion engine model



dc.contributor.advisorJirásek Lubor
dc.contributor.authorKreisinger Jan
dc.date.accessioned2018-01-25T21:34:45Z
dc.date.available2018-01-25T21:34:45Z
dc.date.issued2018-01-06
dc.identifierKOS-593779832305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/73898
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá teoretickým popisem funkce iontových motorů využívajících elektrostatické pole k dosažení tahu a praktickým návrhem zdroje napětí schopného napájet jednoduchý model iontového motoru. První část teoretického rozboru se zabývá ionizací pomocí elektrického výboje a druhá část popisuje, jakým způsobem dochází k vytváření tahu pomocí urychlených částic. Nakonec jsou charakterizovány principy získávání vysokého napětí z napětí síťového. Na základě požadavků definovaných v teoretické části je navrhnut a zkonstruován regulovatelný zdroj vysokého napětí pro napájení modelu iontového motoru. Zdroj je postaven na zapojení plného mostu spínaného při nulovém napětí. Každému prvku zdroje je věnována vlastní podkapitola s popisem funkce a nezbytnými výpočty. V závěrečné části jsou uvedeny změřené charakteristiky zdroje.cze
dc.description.abstractThis bachelor's thesis' topic is theoretical description of ion thrusters using electrostatic field to generate thrust and practical voltage source design, which is capable to power simple model of an ion thruster. First part of theoretical introduction is focused on ionization through electrical discharge and second one describes how to generate thrust using accelerated particles. In the end are explained principles of high voltage generation from power network's voltage. A regulated high voltage supply for an ion thruster model is designed and built according to requirements defined in the theoretical part. The supply is based on full-bridge converter in zero voltage switching mode. Each part of the power source is described in separated subchapter including essential calculations. Measured characteristics of the power supply are presented in the final part of the thesis.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectiontový motor,ionizace,urychlování iontů,spínaný regulátor,plný most,zvyšující měnič,násobič napětícze
dc.subjectIon thruster,ionization,ion acceleration,SMPS,full-bridge,boost converter,voltage multipliereng
dc.titleZdroj VN pro model iontového motorucze
dc.titleHV source for the ion engine modeleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeNáhlík Josef
theses.degree.disciplineAplikovaná elektronikacze
theses.degree.grantorkatedra mikroelektronikycze
theses.degree.programmeKomunikace, multimédia a elektronikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam