Únavová životnost železničního mostu na Výtoni
Fatigue assesment of the raiwlay bridge "Výtoň"
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kramoliš Filip
Vedoucí práce
Ryjáček Pavel
Oponent práce
Rotter Tomáš
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíObhájeno
2017-06-28Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce jestanovit zbytkovou životnost historického mostu pod Vyšehradem s ohledem na únavové zatížení. Pro dosažení cíle jde o vypracování numerického 3D modelu mostu a na něm následně pomocí dynamické časové analýzy stanovit namáhání od vybraného etalonu vlaků, se zaměřením na vlaky nákladní, a následně získat spektra napětívhodnou třídící metodou. Na jejich základě analyzovat kumulované únavové poškození a stanovit zbytkovou životnost. The goal of Bachelor thesis is to determine residual durability of historical bridge In Prague - Vyšehrad with respect to fatigue loading. To reach this aim the 3D numerical model of the bridge was developed. Based on the dynamical time history analysis, the stress spectra from selected group of trains was evaluated. The special care was given to the cargo trains. The obtained spectrum of stresses was evaluated with the appropriate separating method. Based on this result, accumulation of fatigue damage was established and residual durability determined.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11134 [554]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)