Návrh a zkoušky nového materiálu pro elektronický plynový pedál
Proposal and test of a new material for acceleration pedal modul
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Macháček David
Vedoucí práce
Dunovský Jiří
Oponent práce
Řehoř Miroslav
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2016-09-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je nalezení optimálního nového materiálu pro elektronický plynový pedál za podmínek se zvýšenou vlhkostí. Současný materiál PA6 GF30 při vyšších relativních vlhkostech nasáká poměrně dost molekuly vody, a mění tak svojí původní pevnost. Novým vyhovujícím a testovaným materiálem je Polyamid 66 GF50, který by měl vlhku lépe odolávat. Při tahové zkoušce budou testovány speciální zkušební tyče charakterizující tvar žebrování plynového pedálu s průřezem 2 x 10 mm. Zkušební tyče se nechají nasáknout při různých vlhkostech a po roztržení na tahovém stroji se porovná výsledek jejich maximálního napětí, poměrného prodloužení a modulu pružnosti. Nový materiál má lepší funkční vlastnosti ve vlhkých prostředích než současný. The purpose of this bachelor thesis is finding of a new optimal material for APM (acceleration pedal module) in condition with higher air humidity. Actual material PA6 GF30 absorbs quite a lot of molecule of water in high relative air humidity; therefore the present strength is negatively changed. New convenient and tested material is PA66 GF50 which should better resist the air humidity. In the tensile test will be tested a special shape and dimension of testing samples which are characteristic to the ribbing of the gas pedal. The cross-section has 2 x 10 mm. Testing samples are absorbed in different percentage of air humidity. We compare their results after their destructions in tensile testing. Important values of maximum true stress, maximum true strain and tensile modulus are found, counted and compared. The new material PA66 GF50 should have better functional properties in high air humidity conditions than the actual one.