Zobrazit minimální záznam

Proposal and test of a new material for acceleration pedal modul



dc.contributor.advisorDunovský Jiří
dc.contributor.authorMacháček David
dc.date.accessioned2016-10-17T08:34:29Z
dc.date.available2016-10-17T08:34:29Z
dc.date.issued2016-08-25
dc.identifierKOS-587864936605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/66086
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je nalezení optimálního nového materiálu pro elektronický plynový pedál za podmínek se zvýšenou vlhkostí. Současný materiál PA6 GF30 při vyšších relativních vlhkostech nasáká poměrně dost molekuly vody, a mění tak svojí původní pevnost. Novým vyhovujícím a testovaným materiálem je Polyamid 66 GF50, který by měl vlhku lépe odolávat. Při tahové zkoušce budou testovány speciální zkušební tyče charakterizující tvar žebrování plynového pedálu s průřezem 2 x 10 mm. Zkušební tyče se nechají nasáknout při různých vlhkostech a po roztržení na tahovém stroji se porovná výsledek jejich maximálního napětí, poměrného prodloužení a modulu pružnosti. Nový materiál má lepší funkční vlastnosti ve vlhkých prostředích než současný.cze
dc.description.abstractThe purpose of this bachelor thesis is finding of a new optimal material for APM (acceleration pedal module) in condition with higher air humidity. Actual material PA6 GF30 absorbs quite a lot of molecule of water in high relative air humidity; therefore the present strength is negatively changed. New convenient and tested material is PA66 GF50 which should better resist the air humidity. In the tensile test will be tested a special shape and dimension of testing samples which are characteristic to the ribbing of the gas pedal. The cross-section has 2 x 10 mm. Testing samples are absorbed in different percentage of air humidity. We compare their results after their destructions in tensile testing. Important values of maximum true stress, maximum true strain and tensile modulus are found, counted and compared. The new material PA66 GF50 should have better functional properties in high air humidity conditions than the actual one.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectPlast, vlhkost, nasákavost, tahová zkouška, PA66 GF50, plynový pedálcze
dc.subjectPlastics, humidity, water absorption, tensile test, PA66 GF50, gas pedal - APMeng
dc.titleNávrh a zkoušky nového materiálu pro elektronický plynový pedálcze
dc.titleProposal and test of a new material for acceleration pedal moduleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2016-09-15
dc.contributor.refereeŘehoř Miroslav
theses.degree.disciplineDopravní systémy a technikacze
theses.degree.grantorústav dopravních prostředkůcze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam