Zobrazit minimální záznam

Web Application for Creative Physics Lessons



dc.contributor.advisorBuchtela David
dc.contributor.authorČerný Přemysl
dc.date.accessioned2016-10-17T08:31:37Z
dc.date.available2016-10-17T08:31:37Z
dc.date.issued2016-05-10
dc.identifierKOS-587864721805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/66035
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá implementací webové aplikace, která umožní učitelům fyziky na základních a středních školách zaznamenávat data z měřících přístrojů Vernier a odesílat je na server, kde budou k dispozici v podobě grafů a ve formátu CSV ke stažení. Hlavní důraz je kladen na to, aby aplikace byla srozumitelná a umožnila tak kreativní výuku fyziky, popřípadě zadávání domácích úkolů či laboratorních prací, ve kterých je důležité zaznamenávání fyzikálních veličin a jejich následná analýza, popřípadě porovnání s ostatními veličinami či výstupy z různých měřících přístrojů. Při vytváření řešení je důležité zohlednit skutečnost, že školy disponují omezenými finančními prostředky, takže minimalizace nákladů je hlavní prioritou. K vlastní programové implementaci jsou tedy využity volně dostupné nástroje. Společnost Vernier přímo poskytuje základní program spolu se zdrojovými kódy, které lze dále rozšiřovat a zefektivnit tak celý proces tvorby aplikace na klientské straně. Na straně serveru se pak jedná o jednoduché komunikační rozhraní a zobrazování dat, k čemuž jsem využil Nette framework, jenž je rovněž dostupný zdarma. Konečným cílem bylo aplikaci vhodně navrhnout, implementovat a vyzkoušet na zvolené střední škole, což se nakonec s drobnými nepřesnostmi zmíněnými v závěru povedlo.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with implementation of a web application, which would enable teachers of physics in primary and high schools to record data from Vernier measuring devices and send them to the server, where they would be available in the form of graphs and CSV format for downloading. The main emphasis is on the fact that the application should be understandable and thus enable creative education of physics, and also help create homework or laboratory works, where it is important to record physical quantities and perform their subsequent analysis, or comparison with other variables or outcomes from different measuring devices. When creating the solution, it is necessary to take into account the fact that schools have limited financial resources, so minimizing costs is a top priority. For the implementation of the application, freely available tools are therefore used. Vernier company directly provides essential software along with its source code, which can be further expanded and thus the development process of the application on the client side can be made more efficient. On the server side, there is used a simple communication interface and data display, for which I made use of the Nette framework, which is also available for free. The ultimate goal of this thesis is to properly design, implement and test the application in a chosen high school, which with minor inaccuracies mentioned in the conclusion eventually came to a successful end.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectkreativní výuka fyziky, aplikace pro měření, sběr naměřených hodnot, analýza požadavků fyzikářů, zpracování naměřených datcze
dc.subjectcreative education of physics, application for measuring, collecting measured values, physics teachers' requirements analysis, processing of measured dataeng
dc.titleWebová aplikace pro kreativní výuku fyzikycze
dc.titleWeb Application for Creative Physics Lessonseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2016-06-27
dc.contributor.refereeGuth Ondřej
theses.degree.disciplineInformační systémy a managementcze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatikacze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam