Kolize dopravních prostředků s prvky dopravní infrastruktury
Vehicle collisions with elements of transport infrastructure
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Smeták David
Vedoucí práce
First Jiří
Oponent práce
Měřínský Tomáš
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2016-09-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce pojednává o problematice nárazů vozidel do prvků dopravní infrastruktury a možnostech, jak těmto nárazům zabránit nebo minimalizovat následky nárazu. V práci je přehled pevných překážek ohrožující účastníky provozu. Dále jsou zde popsány současné typy používaných svodidel. Závěr práce obsahuje návrhy ke zvýšení aktivní a pasivní bezpečnosti na vozidle nebo dopravní infrastruktuře. This bachelor thesis is focused on problems regarding vehicle collisions with elements of transport ifrastructure and options to prevent or minimize the consequences of an impact. The tesis contains an overview of fixed obstacles endangering traffic participants. This thesis also describes current types of crash barriers. The conclusion contains new ideas of active and passive safety features on vehicles and transport infrastructure.