Zobrazit minimální záznam

Optimization of energy consumption for electric vehicle driving cycle



dc.contributor.advisorHaubert Tomáš
dc.contributor.authorKacetl Tomáš
dc.date.accessioned2016-06-22T19:35:11Z
dc.date.available2016-06-22T19:35:11Z
dc.date.issued2016-05-26
dc.identifierKOS-587865045005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/65046
dc.description.abstractCílem této práce je vypočítat optimální rozložení rychlosti vozidla podél zadané trasy, takzvaný rychlostní profil, který v žádném bodě neporušuje podmínky dané limity pohonné jednotky a rychlostním omezením stanoveným dopravním značením a maximálním odstředivým zrychlením při průjezdu zatáčkami. Práce obsahuje model vozidla respektující síly působící proti jeho pohybu a energii zmařenou v pohonné jednotce. Tento model je pro účely optimalizace dále zjednodušen, při zachování uspokojivé přesnosti. Nakonec je zaveden heuristický optimalizační algoritmus, který je inspirován v mnoha známých technikách a sestaven tak, aby co nejlépe vyhověl charakteru optimalizační úlohy. Celý projekt je vyvinut v prostředí Matlab s použitím objektově-orientovaného programování pro jednoduché rozšíření při navazujících projektech. Kromě zmíněných modelů a algoritmů, projekt navíc obsahuje grafické rozhraní pro zadání trasy v implementovaných Google mapách nebo import ze souboru. Spolu s parametry vozidla, zadanou trasou a dílčími výsledky je celý projekt uložen ve vlastním souboru. Výsledky optimalizace mohou být použity pro simulaci v reálném čase, jejíž provozní veličiny jsou přímo v uživatelské aplikaci vizualizovány.cze
dc.description.abstractThe goal of the thesis The optimization of the drive cycle consumption of the electrical vehicle is to calculate the optimal distribution of the vehicle speed along a given track, the so called speed profieng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectelektrické vozidlo, trasa, rychlostní profil, optimalizace, modelování, dynamika vozidlacze
dc.subjectElectrical vehicle, track, speed profile, optimization, modeling, vehicle dynamicseng
dc.titleOptimalizace spotřeby energie jízdního cyklu elektrického vozidlacze
dc.titleOptimization of energy consumption for electric vehicle driving cycleeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2016-06-13
dc.contributor.refereeŘezáč Martin
theses.degree.disciplineElektrické stroje, přístroje a pohonycze
theses.degree.grantor13114cze
theses.degree.programmeElektrotechnika, energetika a managementcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam