Optimalizace spotřeby energie jízdního cyklu elektrického vozidla
Optimization of energy consumption for electric vehicle driving cycle
dc.contributor.advisor | Haubert Tomáš | |
dc.contributor.author | Kacetl Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2016-06-22T19:35:11Z | |
dc.date.available | 2016-06-22T19:35:11Z | |
dc.date.issued | 2016-05-26 | |
dc.identifier | KOS-587865045005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/65046 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je vypočítat optimální rozložení rychlosti vozidla podél zadané trasy, takzvaný rychlostní profil, který v žádném bodě neporušuje podmínky dané limity pohonné jednotky a rychlostním omezením stanoveným dopravním značením a maximálním odstředivým zrychlením při průjezdu zatáčkami. Práce obsahuje model vozidla respektující síly působící proti jeho pohybu a energii zmařenou v pohonné jednotce. Tento model je pro účely optimalizace dále zjednodušen, při zachování uspokojivé přesnosti. Nakonec je zaveden heuristický optimalizační algoritmus, který je inspirován v mnoha známých technikách a sestaven tak, aby co nejlépe vyhověl charakteru optimalizační úlohy. Celý projekt je vyvinut v prostředí Matlab s použitím objektově-orientovaného programování pro jednoduché rozšíření při navazujících projektech. Kromě zmíněných modelů a algoritmů, projekt navíc obsahuje grafické rozhraní pro zadání trasy v implementovaných Google mapách nebo import ze souboru. Spolu s parametry vozidla, zadanou trasou a dílčími výsledky je celý projekt uložen ve vlastním souboru. Výsledky optimalizace mohou být použity pro simulaci v reálném čase, jejíž provozní veličiny jsou přímo v uživatelské aplikaci vizualizovány. | cze |
dc.description.abstract | The goal of the thesis The optimization of the drive cycle consumption of the electrical vehicle is to calculate the optimal distribution of the vehicle speed along a given track, the so called speed profi | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | elektrické vozidlo, trasa, rychlostní profil, optimalizace, modelování, dynamika vozidla | cze |
dc.subject | Electrical vehicle, track, speed profile, optimization, modeling, vehicle dynamics | eng |
dc.title | Optimalizace spotřeby energie jízdního cyklu elektrického vozidla | cze |
dc.title | Optimization of energy consumption for electric vehicle driving cycle | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2016-06-13 | |
dc.contributor.referee | Řezáč Martin | |
theses.degree.discipline | Elektrické stroje, přístroje a pohony | cze |
theses.degree.grantor | 13114 | cze |
theses.degree.programme | Elektrotechnika, energetika a management | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13114 [144]