ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Logistics and Management of Transport
  • Master Theses - 16117
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Logistics and Management of Transport
  • Master Theses - 16117
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Maximalizace efektu rekuperačního brzdění

Maximization of Regenerative Braking Effectivity

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Lednický Denis
Supervisor
Opava Jaroslav
Opponent
Šimek Václav
Field of study
Management a ekonomika dopravy a telekomunikací
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav logistiky a managementu dopravy
Defended
2015-01-13



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce navazuje na předchozí bakalářskou práci z roku 2010 viz [ 1 ], která se zabývala rekuperačním spádovým brzděním. Rozšiřuje analýzu o možnost využití rekuperačního brzdění zastavovacího na elektrizovaných tratích v ČR. Analyzuje elektrizované tratě z hlediska rychlostí, polohy zastávek a sklonových poměrů. Stanovuje celkové množství a složky rekuperované energie vybraných osobních zastávkových vlaků při zastavení. Navrhuje legislativní a technická řešení směřující k dalšímu snížení energetických spotřeb v důsledku rekuperačního brzdění.
 
This diploma work builds on previous bachelor work from 2010 viz [ 1 ] that was about regenerative braking on slope. Extends the analyses on use of regenerative braking, when stopping on electrified railways in Czech republic. Analyses electrified railways in term of velocity, position of stations and slant rates. Establishes total offered amount of energy and its parts of selected trains and units. Suggests legislative and technical solutions designed to further reduce of energy consumption due to regenerative braking.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/64105
View/Open
PLNY_TEXT (3.967Mb)
PRILOHA (2.168Mb)
PRILOHA (311.3Kb)
POSUDEK (119.2Kb)
POSUDEK (118.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 16117 [162]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV