Analýza těsnosti dílu řídicí skupiny podtlakového brzdového posilovače silničního motorového vozidla
Analysis of Tightness of the Control Group Part of the Vacuum Brake Booster Used in a Road Motor Vehicle
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Šana Jan
Vedoucí práce
Klír Vojtěch
Oponent práce
Valášek Jan
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2015-07-01Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce je zaměřena na brzdový posilovač, který je již nepostradatelnou součástí dopravních vozidel. Konkrétněji na posilovač podtlakový, ve kterém je pomocí vnějšího systému vytvořen podtlak, který následně v kombinaci s atmosférickým tlakem vytváří posilovací efekt. Vytvoření podtlaku je závislé na přesnosti a funkčnosti každého dílu, ale hlavně na těsnosti, která bude hlavní sledovanou problematikou této práce.
Teoretická část se zabývá popisem funkce posilovače, jeho rozdělení, přenos a stanovení sil. Výsledkem práce je rozbor a analyzování vlivů podílející se na netěsnosti a návrh řešení vedoucí ke snížení netěsnosti. The bachelor thesis is dealing with a vacuum brake booster, which is nowadays a necessary part of the vehicles. The vacuum is produced by an external unit and the booster effect is in fact created by the difference to an atmospheric pressure. The tightness, the exactness and the right function of every component provides the creation vacuum. Therefore, the main target of thesis is focused to tightness of relevant components. The booster effect can be created just only in defined level of tightness.
The thesis also describes its working principle. Force distribution for common type of the brake booster is also mentioned. The results of thesis are analysis of tightness influences and proposals how a potential leakage could be minimized.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]