Analýza teplotního a mechanického namáhání plynového motoru s nepřímým zážehem
Thermal and Mechanical Load Analysis of a Gas Engine with Indirect Ignition
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kadleček Martin
Vedoucí práce
Vávra Jiří
Oponent práce
Španiel Miroslav
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2015-08-25Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce jsou pevnostní a teplotní modely součástí komůrkového plynového motoru. Tyto modely byly vytvořeny v programu Abaqus CAE metodou konečných prvků. Úvod práce je věnován historii a funkci komůrkových zapalovacích systémů a základním principům metody konečných prvků. Hlavní náplní práce je tvorba a výsledky vlastních modelů. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a je zhodnoceno nebezpečí vzniku samozápalů v tělese komůrky. The aim of the diploma thesis is to create strength and thermal models of gas engine ignition parts. These models have been created in Abaqus CAE software by using the finite element method. The introduction is devoted to the history and function of chamber ignition systems and to the basic principles of the finite element method. The main section of the thesis is a creation and assessment of the results of the models. In the conclusion, the results are assessed, and the danger of autoignition in the chamber evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]