Konstrukce bloku motoru pro vůz Formula Student se zaměřením na zástavbu převodového ústrojí a zavěšení zadní nápravy
Design of Engine Block for Formula Student Vehicle Focused on Gearbox and Rear Suspension Implementation
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Zacpal Jonáš
Vedoucí práce
Valášek Jan
Oponent práce
Vrba Miloš
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2016-02-09Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je konstrukce části bloku motoru pro vůz týmu CTU Cartech. Práce zahrnuje popis dosavadního motoru a omezení motoru pravidly soutěže Formula Student/SAE, samotnou konstrukci části vlastního bloku motoru, adaptaci zadní nápravy a diferenciálu do bloku motoru, náhradu řetězového sekundárního převodu převodem ozubenými koly, analýzu bloku motoru pomocí MKP a částečnou výrobní dokumentaci. The aim of this thesis is to design engine block for the CTU CarTech Formula Student/SAE vehicle. The thesis contains relevant FSAE competition rules, measurement of the currently used factory engine and design restrictions induced by gearbox and rear suspension. In the next section, the actual drivetrain design, differential integration and calculation of spur gear final drive takes place. CAD design of the engine block, FEA calculations and basic technical drawings are situated in the end of the thesis.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [452]