Sání s proměnnou délkou potrubí pro formuli týmu CarTech.
Intake manifold with variable length for Formula team CarTech
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Terber Daniel
Vedoucí práce
Červenka Libor
Oponent práce
Pohořelský Luděk
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2015-01-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem sání s proměnnou délkou potrubí pro formuli týmu CarTech, která se účastní celosvětové soutěže Formula Student. V práci je provedena rešerše současného stavu techniky v oblasti sání s proměnnou délkou potrubí, ze které je vybrána vhodná varianta sytému proměnné délky potrubí pro aplikaci na závodní formuli. Sání je společně s výfukovým potrubím optimalizováno pomocí matematického modelu vytvořeného v programu GT-POWER. Matematický model je kalibrován podle naměřených dat a rovněž pomocí třítlakové analýzy. The aim of this thesis is to design intake manifold with variable length for formula team CarTech which participates in world competition Formula Student. Thesis contains research of the prior art in the field of variable intake manifold, from which is chosen a suitable variant for application to racing formula. Intake together with the exhaust manifold is optimized by a mathematical model created in software GT-POWER. The mathematical model is calibrated according to the measured data as well as using three-pressure analysis.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [430]